Yahoo! este de vânzare începând de astăzi. Semnul exclamării este înlocuit cu un semn de întrebare. Ofertele au fost depuse, iar acționarii vor trebui să aleagă cea mai bună variantă.
Însă speranța unor câștiguri impresionante din vânzarea companiei-pioner a epocii digitale e de domeniul trecutului, deoarece Yahoo! nu mai reprezintă un competitor de temut pentru Google sau Facebook, se arată într-o analiză Idea Stream.
Conform evaluării comScore, site-urile gestionate sub umbrelă Yahoo!: Yahoo! Finance, News, Search, Mail, Tumblr și Flickr reușesc încă să cumuleze un trafic de internet care plasează corporația în poziția a III-a în clasament.
Din punct de vedere al profitabilității însă, Yahoo! nu mai reușește de mult să aducă un zâmbet de mulțumire pe chipurile acționarilor. Fondată în 1994, compania a intrat în declin la începutul noului mileniu, odată cu criza “.com” care a lovit Statele Unite.
“Nu este ca și cum Yahoo! nu ar genera venituri, dar acestea nu mai reușesc să acopere cheltuielile”, explică analistul Rob Enderle. Trista realitatea le-a dat bătăi de cap celor 6 directori generali care s-au perindat în ultimul deceniu la cârmă companiei și nici Marissa Mayer, actualul CEO al Yahoo, nu are șansa de a rezolva acest puzzle.
În competiția privind veniturile din publicitatea online, Yahoo! ar putea încasă 2,6 miliarde de dolari, dar această sumă reprezintă doar 1,5% din veniturile generate de această industrie, arată o estimare eMarketer.
S-a discutat destul de mult despre cine ar putea fi potentialii cumparatori ai Yahoo!, în contextul in care compania nu scoate la vânzare cele mai importante active deţinute în prezent: Yahoo! Japonia şi stocul de actiuni deţinut în cadrul Alibaba China.
Verizon, AT&T si Comcast sunt trei dintre firmele care au depus oferte pentru achizitia Yahoo, avand si activitatea in piata online, ceea ce le face sa aprecieze si mai mult datele utilizatorilor care vin la pachet cu preluarea companiei, scrie Business24.ro.