Deputatul Eusebiu Pistru trage un semnal de alarmă în privinţa situaţiei intolerabile în care se află transportatorii rutieri, din cauza creşterii artificiale a primelor RCA. În opinia deputatului arădean al PNL, Guvernul trebuie să intervină de urgenţă, pentru că falimentul transportatorilor ar duce la prăbuşirea economiei româneşti.
„Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România a atras, prin greva japoneză şi multiple proteste, atenţia Guvernului că transportatorii au ajuns în pragul falimentului după ce tarifele pentru camioane la clasa B0 s-au dublat, ajungând la peste 22.000 de lei pe an. Solicitarea lor este ca primele RCA să fie reduse la valorile maximale conforme cu datele cuprinse în raportul întocmit anul acesta, pentru perioada 2013 — 2015, de către compania de consultanță Milliman la cererea ASF. Mai mult, pe lângă greva japoneză, UNTRR împreună cu celelalte asociații patronale din transporturile rutiere vor organiza în data de 15 septembrie 2016 un mare protest la nivel național.
Solicit Guvernului, premierului Dacian Cioloş, să intervină înainte de declanşarea acestui protest şi să ia măsurile necesare pentru revenirea la normalitate, pentru că falimentarea transportatorilor ar însemna, practic, prăbuşirea economiei româneşti” spune Eusebiu Pistru.
Deputatul acuză practicile oneroase ale firmelor de asigurări, dar şi pasivitatea ASF, care nu ia măsuri. „Cei mai mulţi operatori de transport sunt aduși la faliment, după ce tarifele de primă pentru transportul comercial de marfă și persoane s-au majorat cu peste 300% față de anul precedent și cu peste 500% față de anul 2014. Astfel, o poliță RCA pentru un autotractor — clasa B0 a ajuns în acest moment la prețul de 22.000 lei pe an față de 4.000 lei în 2014. dezastrul este total, pentru că firmele de asigurare nu sunt interesate de reducerea riscurilor, ci vor ca transportatorii să plătească
ineficienţa şi lipsa lor de profesionalism, stabilind tarife fără sustenabilitate. ASF, în loc să se implice, se mulţumeşte cu trimiterea asiguratorilor în faliment, lucru care nu îi ajută cu nimic pe transportatori, ci dimpotrivă.
Tocmai din acest motiv, Guvernul este singurul care poate să remedieze situaţia, intervenind prin Legea concurenței nr. 21/1996 care la articolul 4, alineatul 3, prevede soluția de emitere a unei Hotărâri pentru blocarea tarifelor de primă RCA pentru o perioadă de minimum 9 luni, timp în care Guvernul poate dispune măsuri urgente pentru reechilibrarea pieței”, declară deputatul Eusebiu Pistru .