Grupul investitor deţinut de stat, Citic, şi firma cu capital privat din Statele Unite, Carlyle Group, vor prelua operaţiunile, potrivit unui acord în valoare de 2,1 miliarde de dolari.
McDonald’s deţine şi operează aproape 65% din cele 2.000 de magazine din China.Procesul de francizare îi permite companiei să preia o parte din vânzări în contextul în care reduce din costurile de operare.McDonald’s încearcă să eficientizeze operaţiunile globale. Schimbarea structurii de proprietate pentru a se concentra mai mult asupra francizelor reprezintă o parte importantă din restructurare.
Dorea să sporească numărul magazinelor la 1.500
În martie 2016, compania susţinea că este în căutarea unor parteneri care să o ajute să îşi sporească numărul restaurantelor cu 1.500, în China, Hong Kong şi Corea, în următorii cinci ani. În urma acordului semnat luni, McDonald’s va păstra 20% din participaţie în afacerea din China. Citic va deţine 52% din participaţie, iar Caryle va avea 28% din noua afacere.
Yum Brands, care deţine KFC şi Pizza Hut, îşi restructurează, de asemenea, afacerea din China.Atât McDonald’s, cât şi Yum Brand se confruntă cu o competiţie din partea restaurantelor locale, mai ieftine.