Cancelarul german Angela Merkel a ales să-şi continue vacanţa în Tirolul de Sud în loc să participe la summitul de ieri de urgenţă de la Berlin în care miniştrii, guvernatori, executivii a şapte producători auto şi reprezentanţi ai uniunii sindicale IG Metall au încercat să găsească o cale de scăpare pentru industria auto germană din cel mai mare scandal cu care aceasta s-a confruntat vreodată.
Merkel a ales să stea departe, pentru că orice decizie sau vorbă pripită îi poate compromite cursa electorală sau poate vătăma o industrie care asigură în mod direct 800.000 de locuri de muncă şi indirect alte 500.000 în Germania.
Însă un fost coleg de-al său de cabinet, Matthias Wissmann, s-a dus la summit, dar ca reprezentant al VDA, puternica asociaţie naţională a producătorilor auto din Germania. Iar acest lucru spune totul despre ţesătura care leagă strâns politicul german şi producătorii auto, prinşi că au practicat frauda în masă, prinşi cu minciuni la nivelul cel mai înalt, într-un scandal care ar putea face ca sloganul „Made în Germany“ să nu mai fie asociat cu calitatea şi încrederea, ci cu înşelăciunea, după cum scrie cotidianul Frankfurter Rundschau.
Matthias Wissmann a fost membru al parlamentului timp de peste 30 de ani înainte de a deveni preşedintele VDA, poziţie pe care stă de un deceniu.