O angajată de la un hipermarket Kaufland din Odorheiu Secuiesc, judeţul Harghita, a refuzat să servească un client doar pentru că acesta vorbea limba română.
Bărbatul a cerut o porţie de mici, iar angajata i-a luat banii, în timp ce i-a spus ceva în limba maghiară. Se presupune că puținele cuvinte adresate ar fi conținut o înjurătură.
Așa cum se vede și în imagini, când aude limba română, angajata îi returnează banii clientului şi refuză să îl servească. Bărbatul a filmat tot incidentul şi l-a postat pe Youtube, unde a devenit viral.
Din filmarea realizată cu telefonul „victimei” reiese că acesta a fost tratat cu dispreţ de angajata Kaufland, dar şi de ceilalţi localnici, care i-au indicat că vânzătoarea nu cunoaște limba română și că dacă vrea să fie servit ar trebui să învețe maghiara.
Reacția celor de la Kaufland România este una care lasă loc de interpretări. Mai marii hypermarketului își cer scuze, vorbesc despre o comunicare corectă față de clienți, însă nu se vorbește nicăieri de vreo sancțiune sau de anumite măsuri luate urmare incidentului.
„Regretăm situația semnalată și totodată ne cerem scuze. Subliniem că ne delimităm ferm de astfel de comportamente discriminatorii. Politica noastră este să oferim servicii de calitate, caracterizate de amabilitate, față de toți clienții, nediferențiat. Vă asigurăm că facem toate eforturile de a comunica cu toți clienții noștri într-o manieră corectă și instruim periodic angajații pentru a preveni astfel de situații”, au spus cei de la Kaufland România, conform Bugetul.
1 comentariu. Leave new
Am ajuns sa fim Straini la noi in Tara, din cauza Ungurilor, sa nu credeti ca sunt rasist, absolut deloc, dar numai in Romania vezi asa ceva, noi le permitem la toti sa isi bata joc de noi la noi in tara, suntem prosti si ne e frica sa ne exprimam, din cauza ca nu stim cum sa o facem si nu cunoastem Legile.