Dacă tot am înjurat tehnologia că ne-a lipit de canapele şi ne-a sălbăticit, acum e timpul să o lăudăm. De cele mai multe ori, internetul şi minunile lui au ca rezultat numai pierderea de timp şi îmbogăţirea cu like-uri inutile. Alţii, intelectuali, îşi mai completează enciclopedia din creier cu informaţii interesante, dar cazul lor e mic şi lista e scurtă. Oamenii pierd timpul când freacă aiurea telefonul şi puţine aplicaţii îi ajută să câştige ceva real.
Atunci când te duci în service, probabilitatea mare e să pierzi bani. Nu ai încredere în mecanici, în şeful lor şi zici Doamne ajută să fie bine. Hoţia barbară în service e cea în care ţi se fură piese, ţi se înlocuiesc cu vechituri sau nu ţi se înlocuiesc, iar tu iei maşina crezând că a trecut buba. Hoţia deşteaptă e cea în care ai o reparaţie reală de 100 de lei şi ţi se pun în cârcă mult mai mulţi bani. Ba că o piesă nu poate fi schimbată fără a o schimba pe una conexă, ba că nu poate fi înlocuită o singură piesă dintr-un ansamblu, ba că alte explicaţii pe care mecanicii le găsesc. Mereu te întrebi dacă or fi fost corecţi, dacă ai într-adevăr o piesă nouă în locul celei vechi, dacă nu provine de la altă maşină sau dacă mai e maşina ta. Am auzit de cazuri în care s-au transplantat peste noapte motoare, cutii de viteze sau, mai simplu, caroserii întregi.
Această problemă cu neîncrederea în service-uri nu e numai în România. Gurile rele spun că de când lucrează românii afară, se întâmplă astfel de hoţii şi la ei. Că i-au învăţat românii pe mecanicii lor. Noi nu mergem atât de departe cu deducţiile pentru că ni se par exagerate. Dacă furi, furi, e un cod greşit în ADN, instinctul de a fura nu poate fi dobândit (aşa sperăm să fie) scrie promotor.ro
În Anglia, CitNow e o aplicaţie nouă care te pune în legătură video via smartphone cu mecanicul. Diagnoza, soluţia şi reparaţia propriu-zisă împreună cu explicaţiile pas cu pas sunt făcute în faţa ta. În timp real sau printr-o înregistrare, poţi vedea toate detaliile reparaţiei tale, de la constatare, până la parcarea în zona de ridicări. Ai şi opţiune să fii de acord cu reparaţia propusă sau să spui pas şi să plăteşti doar constatatarea. Totul e transparent. Acum să vedem dacă se bagă şi vreun service din România în acest sistem. Până la urmă, orice reţea serioasă de service-uri îşi poate dezvolta o aplicaţie proprie pentru clienţi.