Preşedinta ULAL Arad, Dorina Lupşe, anunţă că Asociația de proprietari, conform Legii nr. 230/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari, nu are obligația legală de a intermedia încheierea contractului dintre prestatorul serviciului de salubrizare a localității și beneficiar, cu atât mai puțin colectarea și virarea tarifului și raportarea lunară a numărului oscilant de persoane per proprietate individuală de locuit.
Activitatea de conducere a asociațiilor de proprietari trebuie să se încadreze în prevederile legale. Astfel, conducerea asociației trebuie să urmărească ca toate actele pe care le semnează și și le asumă, să aibă legătură cu obiectul ei de activitate și anume, administrarea și gestionarea proprietății comune a condominiului.
În opinia noastră pentru ușurarea desfășurăriia ctivității prestatorului serviciului de salubrizare pe domeniul public și privat al localității, ar fi mai potrivit ca redevența achitată de fiecare cetățean să fie colectată prin Direcția venituri a localității, având în vedere faptul că contractul în baza căruia prestatorul operează este un contract administrativ și operează pe domeniul public al unității administrativ-teritoriale.