Elevii vor avea câteva zile în plus de vacanţă în anul școlar viitor. De Crăciun, aceştia vor sta acasă trei săptămâni, iar de Paște – două, aceasta fiind, de altfel, modificarea față de structura anului școlar în curs, în care vacanța de primăvară are 11 zile.
În urma consultării publice pe tema structurii anului şcolar, ministrul educaţiei, Valentin Popa, a aprobat calendarul pentru anul 2018-2019.
Primul semestru se va încheia pe 1 februarie. Va urma o săptămână de vacanţă intersemestrială, iar cel de-al doilea semestru se va încheia pe 14 iunie 2019.
Pentru elevii de clasa a XII-a, cursurile se vor încheia pe 31 mai, iar pentru cei de clasa a VIII-a, pe 7 iunie.
Programul „Şcoala altfel” va dura 5 zile şi se va desfăşura oricând în perioada octombrie 2018 – mai 2019.
Desfășurarea programului „Şcoala altfel” nu coincide cu perioada alocată susţinerii tezelor semestriale. Acestea vor avea loc, de regulă, la finalul semestrelor, după parcurgerea programei şcolare, cu cel puţin trei săptămâni înainte de finalul semestrului.
Structura anului şcolar 2018-2019
Semestrul I: 10 septembrie – 1 februarie
Semestrul II: 11 februarie – 14 iunie
Vacanţe 2018 – 2019
Vacanţa de iarnă: 22 decembrie – 13 ianuarie
Vacanţă intersemestrială: 2 – 10 februarie
Vacanţă de primăvară: 20 aprilie – 5 mai
Vacanţă de vară: 15 iunie – 15 septembrie
Suplimentar, clasele din învăţământul primar şi grupele din învăţământul preşcolar beneficiază de vacanţă în săptămâna 27 octombrie – 4 noiembrie 2018.
Cursurile anului școlar 2018-2019 însumează 168 de zile lucrătoare (34 de săptămâni).
Etapele naţionale ale olimpiadelor şcolare se organizează, în general, în perioada vacanţei de primăvară, potrivit unui calendar specific.
Unitățile de învățământ și inspectoratele școlare vor marca prin manifestări specifice ziua de 5 octombrie- Ziua internațională a educației și ziua de 5 iunie – Ziua învățătorului, în măsura în care, prin contractul colectiv de muncă aplicabil, nu sunt instituite ca zile nelucrătoare, precizează Ministerul Educației.
În situaţii deosebite, bine fundamentate, în funcţie de condiţiile climatice şi de specificul zonei și al şcolii, inspectoratele şcolare judeţene pot aproba, la cererea conducerii unităţilor de învăţământ, modificări ale structurii anului şcolar. Acestea se pot aproba numai în măsura în care se asigură parcurgerea integrală a programelor școlare. Recuperarea cursurilor suspendate ca urmare a unor situații obiective de urgență (intemperii, epidemii, calamități naturale) nu se poate realiza în perioada vacanțelor școlare noteaza digi24.ro