Alianta Renault-Nissan si-a mentinut pentru al doilea an consecutiv titlul de cel mai mare cel mai mare producator mondial in functie de vanzari, in primul semestru din 2018, depasind rivalele Volkswagen si Toyota.
Alianta Renault-Nissan, extinsa in 2016 prin includerea Mitsubishi, regrupeaza zece marci de automobile, 470.000 de salariati si 122 de uzine pe toate continentele, transmite Kyodo.
In primele sase luni din acest an, alianta a vandut pe plan global 5,54 milioane de vehicule, in crestere cu 5% fata de perioada similara din 2017. Grupul german Volkswagen AG a livrat 5,52 milioane de unitati, in timp ce compania nipona Toyota a vandut 5,21 milioane de vehicule.
Luna aceasta, Renault a anuntat ca in primul semestru a vandut un numar record de 2,067 milioane de vehicule la nivel mondial, in crestere cu 9,8% in ritm anual, gratie revenirii pietelor din Rusia si America Latina precum si unei cereri solide in Europa.
Grupul a precizat ca marcile Renault si Dacia au stabilit fiecare un record de vanzari semestrial, 1,378 milioane pentru marca Renault si 378.095 vehicule vandute la nivel global pentru marca Dacia.
De asemenea, livrarile Mitsubishi pe plan global au urcat cu 24,8% in primele sase luni din acest an (la 616.650 vehicule), in timp ce Nissan a raportat un declin al vanzarilor de 1,4% (2,85 milioane de vehicule).
Renault si Nissan au un parteneriat din 1999, in care Renault detine 44,3% din actiunile Nissan, in timp ce Nissan controleaza un pachet de 15% din actiunile Renault si 34% din titlurile Mitsubishi Motors.
Compania Dacia a fost preluata de Renault in anul 1999. Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucator de notorietate pe piata auto europeana scrie agerpres.ro