Caz de infecție cu Covid 19 la Real/Remarkt Arad ?Atât autoritățile, cât și supermarketul refuză să răspundă la o întrebare de bun simț, care ne privește pe toți. Inclusiv pe cei de la DSP Arad. Pe ei și pe apropiații lor.
Asta deoarece, conform surselor noastre, de luni, un angajat al Real/Remarkt Arad a fost depistat cu Covid 19, iar de joi, alți angajați ai aceluiași supermarket au fost plasați în carantină.
Evident că ne-am pus și noi întrebarea cât de veridică este informația și am sunat la Real/Remarkt Arad pe numărul care apare pe situl oficial al magazinului. După două apeluri nereușite, într-un final, la ora 21.50 ni s-a răspuns. I-am adresat întrebarea unei doamne care după trei secunde de pauză ne-a comunicat că magazinul este închis. Chiar dacă apelul fusese făcut la 21.50, iar pe site apare ora oficială de inchidere 10 PM. Chiar dacă pe fundal se aude clar zgomotul de fond al reclamelor supermarketului.
AUDIO supermarket Real/Remarkt ARAD
Ulterior am sunat la DSP Arad. Medicul de gardă ne-a comunicat că informația pe care noi o solicităm este confidențială și că nu ne poate oferi un răspuns. La insistențele noastre și după ce am atras atenția medicului respectiv că zilnic sunt mii de arădeni care iși fac cumpărăturile la Real/Remarkt Arad, dânsa ne-a recomandat să luăm legătura cu șeful DSP Arad, domnul Timiș Horea, care este în măsură să ne pună la dispoziție informațiile cerute. Acestuia din urmă i-am trimis un mesaj în jurul orelor 20.00 cu întrebările, mesaj la care acesta nu a binevoit să răspundă până la închiderea ediției. Apreciem profesionalismul medicului de gardă de la DSP Arad, care ne-a îndrumat pe viitor să sunăm de luni până vineri dacă vrem răspuns la astfel de informații.
Am scris aici de nenumărate ori despre DSP Arad care nu face anchetele epidemiologice la timp și la toți cei implicați în cazul unei infecții. A trecut timpul, s-a schimbat și șeful (vechiul șef DSP este văzut frecvent pe la procuratură) dar se pare că metehnele celor responsabili cu sănătatea noastră rămân aceleași.
Nu am reușit să aflăm dacă există infecție COVID 19 la Real/Remarkt Arad, nici dacă restul angajațior au fost testați. Nici dacă celor care au fost puși în carantină li s-a făcut testul, sau dacă Poliția Locală a fost avertizată oficial să-i verifice.
Sunt prea multe întrebări la care arădenii așteaptă răspunsuri din partea autorităților. Răspunsuri care în majoritatea cazurilor vin prea târziu sau deloc.
Vom sesiza în continuare autoritățile ierarhic superioare despre acest caz, vom sesiza Real/Remarkt România, cât și Ministerul Sănătății în speranța că și la Arad lucrurile vor intra într-o oarecare normalitate….
Calin Costea / Mândri Că Suntem Arădeni
31 de comentarii. Leave new
Am întâmpinat aceleași probleme cu cei de la DSP după ce o familie de la noi din scara a fost ridicată de către un echipaj de salvare!! Mi-aș fi dorit în calitate de președinte de asociație sa fiu imformat ca sa știm ce avem de făcut pentru prevenția celor care locuim în același imobil. M-am lovit însă de aceiași indolenta și respingere din partea medicului de garda de la DSP. Șansa noastră a fost ca atunci când au fost luați vecinii noștri au fost văzuți și ne-am organizat imediat prin curățarea cu dezinfectănt a ușilor, balustradelor etc dar totusi întrebarea mea este dacă nu ar fi văzut nimeni când aceștia au fost luati?? Oare se dorește prevenirea pana la urma???
E remarkt și nu Real
Neatza…te-ai trezit sa corectezi…
Scrie clar Real/Remarkt….de când s-a deschis tot Real s-a numit…dar poate tu nu existai la vremea respectiva
Magazinul se închide la ora 21.00, pe site încă nu este modificat, însă dacă vă uitați mai bine în jur veți observa de câte ori este anunțat programul schimbat al magazinului.
Chiar dacă au adoptat un program de 12-24, turele s-au suprapus din lipsa de organizare…
Dacă știți așa bine turele nu ne puteți confirma și nouă câți angajați de la birouri sunt în carantină ???
Cred că maxim 10,restul in somaj😔
Aparent pare a fi vorba de un angajat, după cum reiese din mesaj.
Hipermarket-urile sunt, intr-adevar, zone de risc pentru ca lumea circula. Toti sar sa judece X si Y market, dar nimeni nu se gandeste cat de greu este sa lucrezi cu oamenii pe timpul unei pandemii. Da, angajatii din comert nu sunt in prima linie, ca doctorii, dar sigur sunt la granita cu cea de-a doua. Si da, si ei sunt oameni, cu familii, copii si batrani acasa care se ingrijesc cum pot mai bine de sanatatea lor. Plus, chiar daca se infecteaza cineva, nu iau virusul de la colegi, ci tot de la clienti – aceeasi care acum stau si judeca de acasa, comozi din scaun. Fratilor, imaginati-va o zi in care va trec prin fata sute de oameni, care striga, scuipa pe bani, tusesc sau stranuta – apoi ganditi-va ca mergeti acasa, la parinti si copii – oare nu v-ati proteja, spala si dezinfecta tot timpul? Buna dimineata, Arad!
Bună,
Tatăl meu lucrează în magazinul Remarkt/Real de câțiva ani buni, nu am să dau numele dar voi încerca să fiu cât mai acurat în ceea ce s-a întâmplat.
Da, se pare ca o persoana este infectată cu COVID-19. Din câte am înțeles se simte bine.
Problema e urmatoarea, din câte am observat multe companii au adoptat modalitatea de muncă prin schimburi de câte 12 ore iar a doua zi liber…etc. În ideea că daca vreun angajat se infecteaza se pot lua mult mai ușor măsuri în privinița stopări și testării angajaților acelui schimb. Același lucra s-a implementat și în acest magazin…. Toate bune și frumoase.
Un șef de departament, sau adjunct de director, o tipă pentru care am numai cuvinte jignitoare dar am să mă abțin, pe nume Cecilia, o tipa ce “doarme” 8 ore din 8 în birou, un lider tipic românesc….a decis să cheme in data de 17.04 câțiva angajații de pe un schimb pe celălalt schimb …respectiv acel schimb unde a fost găsit persoana infectată. De ce permitem asemenea chestii. De ce nu se i-a măsuri? De catre autoritați, de către companie…..
De ce închide telefonul acea domnișoară….. o companie condusa de niște persoane care vă spun sincer nu ar trebui sa aibe job nici in domeniul igienizarii toaletelor…
Este adevărat tot ce se spune domnul de mai sus… întrebați de “vita de sacrificiu” Cecilia sa va lămurească ea cât ii de idiota și cum pune in pericol sănătatea angajaților….
Vita sau porc ești tu cu tot neamul tău de frustrați care nu stiu altceva decât sa arunce cu jigniri,dacă ai ceva nemulțumiri și te crezi așa șmecher du-te și spune-i in fata nu din spatele calculatorului “Necunoscutule”nu va tine nimeni cu forța in Remarkt vitelor..mergeți pe câmp,acolo sigur nu o sa va îmbolnăviți de Covid.
Cred ca nu ai inteles despre ce este vb in articol. Problema e ca ne infecteaza pe noi clientii. Eu de exemplu,din pacate, am fost de doua ori saptamana asta la remarkt. Oare ce ar trebui sa spun sau cum ar trebui sa ma exprim daca ma imbolnavesc din cauza doamnei respective ????
Riscul de infectie este redus cat este omeneste posibil – magazinul se dezinfecteaza in continuu, casele si benzile, noaptea se face nebulizare, etc. Ca orice business, si cei de la Remarkt fac eforturi serioase sa tina totul safe, atat pentru angajati, cat si pentru clienti, iar isteria nu aduce nimic bun. Cat despre intrebare: puteti spune tot asa ca si angajatii cand se intreaba ce e de facut cand se infecteaza de la clienti – pentru ca, pentru a spulbera un mit prost inteles de unii, si angajatii sunt oameni. Este important de inteles ca angajatii se feresc de clienti asa cum si clientii se feresc de contactul cu angajatii, in vremurile de acum. Daca si conducerea hipermarketurilor sau alimentarelor s-ar intreba acelasi lucru, si ar fi indreptatiti sa o faca, de unde am mai cumpara alimente?
In concluzie: fiecare dintre noi trebuie sa ne protejam, sa ne purtam si sa judecam cat mai responsabil. Isteria nu ajuta si, daca e, ne putem infecta incluziv de la balustrada din casa scarii. Buna dimineata, Arad!
Evitati esentialul. Nimeni nu a spus ca remarkt nu dezinfecteaza sau ca nu face tot posibilul pentru a evita o infectie. Dar DACA APARE O INFECTIE in cazul ANGAJATILOR este normal sa luati masuri imediate. Atat pentru angajati cat si pentru clienti. Ma opresc aici cu comentariul si va invit sa urmariti cu atentie articolul urmator in care va aparea exact cum v-ati comportat fata de clienti si angajati.
Rabdare ….
STAI ACASA SI FA-TI CUMPARATURILE DIN ZONA DE DOMICILIU,ASA ERA VORBA IN ORDONANTA,SAU TE ZGARCESTI PT CATIVA LEI SA MERGI LA MAGAZINUL DIN COLT?
Adrian dacă tot ii iei atâta apărarea Ia-o de nevasta pe deșteapta pământului ca se vede clar oricum ce mine de găina ai și tu …. noi cei care comentam aici avem pe cineva drag acolo care își risca sănătatea din cauza unei proaste ca Cecilia ai inteles? Așa ca du-te tu dracu cu comentarile tale ca nu ai minte deloc
Și tot pentru deșteptului de Adrian in primul rând angajați trebuie protejați din acest motiv sau făcut și ture care au trebuit respectate și de “distinsa doamna Cecilia” așa ca acuma toti angajați trebuie sa îndure ca ii vorba de locul lor de munca….și nu pot pleca sa renunțe la sursa lor de venit mai ales in perioada asta…” deșteptule “ care ești…. vaisamar de tine cât cap ai
Cecilia Sfetca Ignisca aceasta este renumita “șefa” de departament
Este adevărat … un angajat din remarkt este infestat cu covid 19 știu din surse sigure pentru ca am prieteni care lucrează acolo…sa le fie Rușine ca nu spun nimic
Eu știam ca sunt 2 pozitivi soț și soție ambii angajați ai magazinului.
În fine faptul ca nu sunt testați și restul angajatilor ne arată încă odată ce oameni sunt puși în funcții.
Rectific doar unul din cei 2 soți este angajat Real.
Da este un caz de Covid intre personal, dar ne-au cerut sa nu vorbim cu nimeni
Bai fratilor dar pe voi va omoara panica nu virusul!
Nu poti sa inchizi o firma pentru ca un angajat sau doi are virusul.
Eu lucrez in UK la o firma ce face mentenanta in domeniul electric pentru 4 fabrici cu sute de angajati fiecare. Regulile sunt simple si clare, fara panica. Ai simtome mergi acasa si te izolezi 14 zile, nu aglomerezi spitale. Daca ai dificultati de respiratie suni la salvare si vin ei sa te duca la spital. Intru in fiecare din fabricile astea zilnic, fara masuri speciale de protectie, lumea e relaxata cu toate ca au fost cazuri.
Aici nu e vorba de o firma ci de un market prin care trec zilnic mii de oameni pe care poti sa-i infectezi. E o diferenta colosala….
Draga ‘Anca’, mi-am lasat numele ca sa putem vorbi face2face daca exista nelamuriri – permite-mi sa-ti spun ca esti ori mincinoasa, ori instigatoare. Nimeni nu ne-a oprit din a vorbi!
DSP nu își face treaba. Și noi avem caz confirmat la serviciu , colega este la spital ,și noi mergem în continuare la muncă. Nu trebuia să se sesizeze DSP?
asta e politica
Estentialul asta este, domnule Calin: comertul in timpul pandemiilor este printre cele mai riscante meserii. Daca apar infectii, profesionistii din lanturile de hipermarketuri (indiferent de brand) vor lua masuri punctual si rapid, in concordanta cu legile in vigoare – atat pentru angajati, cat si pentru clienti – riscand sa ma repet. Cei care tin la brand nu se joaca cu jumatati de masura.
Conjunctivul “sa luati [masuri]” este deplasat – nu lucrez cu clientii si nici nu fac parte din conducere – idem si in cazul paradigmei comportamentului. Tot ce fac este sa indemn la cumpatare. Va multumesc pentru invitatia de a urmari urmatorul articol, dar nu sunt un discipol al presei de scandal – dimpotriva, decantez bine informatiile din mass-media.
Umila mea parere… 🙂
Sunteti un simpatic domnule clerik.
Si pentru va apreciez eleganta am sa va raspund punctual la afirmatii.
1. Asa este, comertul in timpul pandemiilor este una din meseriile cele mai riscante. Totusi mult mai jos pe scara riscurilor, mult dupa personalul medical, reprezentantii institutiilor de forta si chiar si dupa reprezentantii pompelor funebre.
2. Profesionistii din supermarketuri INTOTDEAUNA vor pune pe primul plan PROFITUL iar mai apoi intr-o oarecare ordine imaginea, cota de piata, relatia economica cu statul si undeva spre final sanatatea angajatilor. Asta intr-o entitate performanta ca Remarkt…
3. Conjunctivul “sa luati….” este de departe imperios necesar. Sa luati masuri se referea si la dvs care asa dupa cum spuneti nu faceti parte din conducere, nici nu lucrati cu clientii insa aparati indirect o situatie compromitatoare pentru magazin. Oricum ca si detaliu, modalitatea in care va exprimati ma face sa nu inteleg ce cautati pe acolo. Din orice pozitie ati incasa remuneratia… 🙂
4. Invitatia la cumpatare este oarecum ciudata mai ales coroborata cu afirmatia “presa de scandal”. Scriu asta deoarece acest articol a pornit de la apelul disperat al unui angajat caruia nu i s-a explicat clar si nici nu i s-au eliberat actele cerute conforme cu situatia de la Remarkt. Ulterior am mai primit inca cateva mesaje si apeluri telefonice de la alti angajati care aveau aceleasi doleante …
5. Ca sa inchei intr-o maniera pozitiva tin sa va anunt ca nu sunt fan deloc supermarket mai ales ca observ pe zi ce trece dublul standard vis a vis de “brand-ul” oricare ar fi el. Real era singurul care mai proteja cat de cat producatorii autohtoni, chiar daca cateodata nu corespundea pretul de la raft cu cel de la casa, si pe care eu si multi altii datorita tratarii defectuase si superficiale a acestei situatii nu-l voi mai vizita prea curand…
Ca cititor apreciez structurarea pe paragrafe si recunosc forta unui text cand e cazul; sunt de parere ca penita va bate mereu sabia. Haideti sa o luam punctual:
La 1 suntem pe aceeasi lungime de unda.
La 2, intr-un business in care predomina verticalul, egal ca e comert, industrie, etc. profitul implica angajat, produs si client, pe langa altele. Cineva platit trebuie sa alcatuiasca un produs care se vinde unui client. Ai nevoie de toti cei 3 in ecuatie ca sa functioneze; neglijezi unui si ai de suferit – e simplu. Ca si angajat atent (presupun ca ati observat asta deja), eu, personal, ma simt tinut la curent cu ce se petrece si mi se pun la dispozitie mijloacele cerute de lege pentru a ma proteja. Un client constient va purta manusi si masca, la fel ca mine si va pastra distanta marcata si timpul corespunzator petrecut la cumparaturi – la fel ca mine, egal ca e la Remarkt sau la coada la plata intretinerii.
La 3, cu toata smerenia va spun ca in Real lucreaza si oameni cititi 🙂 Pe langa prospetime si preturi bune, unii clienti ne viziteaza si din cauza asta. Comertul e viu si firesc, dupa cum bine stiti.
La 4, ‘presa de scandal’ nu este un termen ireverentios – ci pur si simplu o latura a presei.
La 5, inchei cu una dintre multele experiente traite aici (sunt marunte si frumoase):in rampa la receptia marfii unui furnizor local, fetita dumnealui apuca o rosie dintr-una din laditele de pe cantar pe care le dusese tatal ei, o sterge de tricou si o mananca. Omul se intoarce catre mine si zice zambind “Ii plac rosiile cand e cald afara, la fata mea. Mananca si din gradina, zice ca o racoresc.” Cu acelasi zambet continua “Ce duc aici, pun si la fata mea pe masa, nu e stropit cu prostii”.
Exista multe prejudecati, domnule Calin, dar exista si lucruri bune care incheaga o comunitate de colegi sau un magazin si clientii sai.