Masa de Crăciun şi Anul Nou. Cât costă ACELAŞI COŞ DE PRODUSE la Auchan, Billa, Carrefour, Cora, Kaufland şi Mega Image

aglomeratie supermarket 001cd
Cora este cea mai ieftină reţea de comerţ modern, în timp ce Mega Image este cea mai scumpă, conform unui calcul Gândul în baza unui coş de cumpărături în care au fost puse aceleaşi alimente care pot fi folosite la masa de Crăciun sau de Anul Nou. Un coş cadou pentru perioada sărbătorilor are cel mai mic preţ la Kaufland. La polul opus se situează Billa, unde un asemenea coş are cel mai mare preţ.
2661976 mediafax foto razvan chirita

Cu o săptămână înainte de Crăciun, reporterii gândul au făcut turul celor mai aglomerate hipermarketuri din Bucureşti şi au pus în coş produsele şi ingredientele necesare pentru masa festivă de Crăciun şi pentru prepararea celor mai gustoase feluri de mâncare specifice sărbătorilor de iarnă. Pe listă s-au regăsit şi câteva produse numai bune de împachetat şi de pus sub brad, spre bucuria celor dragi.

Carrefour – Unirii, Cora – Lujerului, Kaufland – Drumul Taberei, Billa – Cocor, Auchan – Afi Palace Cotroceni şi Mega Image – Unirii au fost cele şase hipermarketuri vizitate. Pentru fiecare dintre ele am avut aceeaşi listă de alimente şi produse cadou. Odată „luat pulsul”, am comparat preţurile, le-am organizat pe toate într-un tabel, apoi am făcut calculele. Rezultatele sunt prezentate mai jos, în tabele care demonstrează unde sunt cele mai ieftine şi cele mai scumpe produse, dar şi la cât pot ajunge, în total, coşurile de sărbători ale românilor.

Gândul precizează că preţurile sunt cele afişate la raft în perioada 16-17 decembrie şi că există posibilitatea ca unele dintre produse să fie înscrise într-o promoţie. Mărcile produselor au fost selectate aleatoriu, pentru fiecare articol fiind analizat acelaşi brand existent în fiecare dintre cele şase magazine. Excepţie au făcut ouăle şi castraveţii, unde a fost luată în considerare marca proprie a fiecărui hipermarket. Fructele şi legumele au fost cuantificate în kilograme, fiind luate în considerare cele la vrac.

După efectuarea tuturor calculelor, cel mai ieftin coş pentru masa de Crăciun s-a dovedit a fi cel de la hipermarketul Cora, cu un total de 118,16 lei. La polul opus se situează Mega Image, cu o sumă totală de 126,12 lei, achitată pentru aceleaşi cumpărături. Ierarhia se modifică, însă, la coşurile cadou, acolo unde reţeaua Kaufland apare drept cea mai avantajoasă, cu un pachet tocmai bun de dăruit în valoare de 48,78 lei. Magazinele Billa furnizează aceleaşi cosmetice la un preţ cu aproape 10 lei mai mare, care duc la o cheltuială de 57,45 lei.

cos masa de craciun final

Cele mai mari diferenţe de preţ între acelaşi tip de produse, dar în magazine distincte, au fost înregistrate la portocale, pulpă de porc şi mere. Astfel, o diferenţă de aproape 3,5 lei se remarcă între portocalele vândute în Carrefour cu 5,49 lei kilogramul, faţă de acelea comercializate la Cora cu 1,99 lei pe kilogram, cele mai ieftine citrice fiind vândute la promoţie.

Coadă era şi la raionul cu produse din carne, acolo unde românii se înghesuiau deja să cumpere cele necesare pentru pregătirea mâncărurilor tradiţionale. Astfel, la pulpa de porc fără os, pe care gospodinele o folosesc ca să gătească friptură, caltaboş sau sarmale, s-au remarcat diferenţe de preţ de aproape cinci lei. Românii plătesc cel mai mult pentru un kilogram de pulpă de porc fără os la Mega Image, adică 16,29 de lei, în cealaltă extremă situându-se, la egalitate, Kaufland şi Cora, ambele reţele oferind clienţilor acelaşi produs contra preţului de 11,99 lei/kilogram.

  Codul Vamal Unional se aplică de la 1 mai 2016? Şi în România? Mă afectează?

Dincolo de bucatele tradiţionale, farmecul sărbătorilor este dat şi de cadourile pe care toţi aşteaptă cu nerăbdare să le descopere sub brad. Echipa gândul a ales drept daruri câteva produse cosmetice, despre care se ştie că sunt unele dintre alegerile predilecte ale românilor în materie de cadouri. Cel mai mare decalaj de preţ s-a remarcat la o loţiune after shave de 100 ml, care se vinde cel mai scump în Cora, cu 20,55 lei, spre deosebire de reţelele Kaufland, unde acelaşi produs poate fi achiziţionat cu 17,99 lei.

Românii mai dăruiesc celor dragi şi dulciuri sau cafea, aşadar am încercat să aflăm care este cea mai bună ofertă din hipermarketurile bucureştene. Multe astfel de produse se găsesc la promoţie în această perioadă, cafeaua la 250 grame având reducere de preţ în aproape toate magazinele. Totuşi, există o diferenţă de aproape trei lei între cafeaua vândută la Mega Image cu 11,99 lei şi aceea comercializată la Auchan cu 9,65 lei pentru un pachet de 250 de grame. O situaţie asemănătoare avem la bomboanele de ciocolată. Cele mai scumpe dintre pralinele selecţionate se vând la Cora şi Billa, cu 17,99 lei cutia de 250 de grame, pe când pe cele mai ieftine dintre ele oamenii le pot găsi la Carrefour, cu 14,26 lei pentru aceeaşi cantitate.

cos cadou bun

Preţuri în scădere faţă de anul trecut

Comparativ cu anul trecut, preţurile totale pentru cel mai scump coş, atât pentru masa de Crăciun, cât şi pentru cadou, au scăzut cu aproximativ 10 lei. Astfel, în 2014, cel mai scump coş pentru masa de sărbători putea fi achiziţionat de la Mega Image cu 134,77 lei, iar anul acesta, la aceeaşi reţea de magazine, cel mai scump coş a costat 126,12 lei.

Pentru cadouri, Billa a rămas şi în 2015 cel mai scump hipermarket, însă, per total, preţurile coşului au fost mai mici: de la 71,32 lei în 2014, la 57,45 lei în prezent. Aceste scăderi se datorează, în primul rând, micşorării TVA la alimente, de la 24% la 9%, pe 1 iunie în acest an.

Reţeaua Mega Image, în extindere

În ciuda preţurilor mai mari decât în celelalte hipermarketuri, Mega Image continuă să îşi extindă reţeaua de magazine în Bucureşti. Conform Ziarul Financiar, în 2015, retailerul belgian, prezent pe piaţa locală cu mai multe branduri şi mai multe formate de magazine, a ajuns la 456 de unităţi deschise în România. De la începutul anului a deschis nu mai puţin de 46 de supermarketuri şi magazine noi, 16 dintre acestea fiind inaugurate numai în luna noiembrie.

În cazul celorlaltor reţele, Kaufland şi Carrefour au în prezent în construcţie câte două hipermarketuri pe piaţa din Bucureşti unde sunt deja active 32 de magazine pe acest format, informează ZF.

 

Sursa: www.gandul.info

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Îți dorești un prieten pe viață?
Adoptă un cățel
Click aici
Îți dorești un prieten?
Adoptă un cățel
Click aici