2015 a fost unul dintre cei mai slabi ani la capitolul autostrăzi. Doar 47 de kilometri au fost deschişi circulaţiei în acest an, în timp ce 22 de kilometri au fost închişi pentru reparaţii la nici un an de la inaugurare.
Nici anul următor nu se anunţă foarte bun, anunță hotnews. 75 de kilometri ar urma să fie deschişi circulaţiei în 2016.
Cea mai mare problemă rămâne lipsa avizelor şi a autorizaţiilor. Pentru lucrări neterminate, CNADNR pierde aproape 1,3 miliarde de euro.
SITUAŢIA AUTOSTRĂZILOR LA FINAL DE AN
Ce s-a deschis: 46,6 km
– A1 Arad – Nadlac, Lot 2 – 11 km –
– A1 Timisoara – Lugoj, Lot 2 – 25,6 km
– A1 Lugoj – Deva, Lot 2 – 10 km – tronsonul finalizat inca din 2013, dar nedeschis traficului pentru ca se termina in camp –
Ce s-a închis:
– A1 Orăștie – Sibiu, Lot 3 – 22 km
Ce s-ar putea deschide în 2016: 75,45 km
– A1 Lugoj – Deva, Lot 2 – Circa 17 km
– A1 Lugoj – Deva, Lot 3 – 21 km
– A3 Gilău – Nadaselu – 8,7 km
– A10 Sebeș – Turda, Lot 3 – 12,45 km
– A10 Sebeș – Turda, Lot 4 – 16,3 km
Evoluția km de autostradă deschişi circulaţiei în ultimii ani
2009 – 42 km; 2010 – 28 km ; 2011 – 57 km ; 2012 – 139 km ; 2013 – 108 km ; 2014 – 50,5 km ; 2015 – 46,6 km
Km de autostradă funcţionali în România, în perioada 2008 – 2015
2008: 262,9 km ; 2009: 304,9 km ; 2010: 332,5 km ; 2011: 389,15 km ; 2012: 528,15 km ; 2013: 636,5 km ; 2014: 687 km ; 2015: 711,6 km
Sursa: www.b1.ro