Daca v-ati intrebat vreodata care ar putea fi urmatorul nivel al retelelor de socializare online, a venit momentul sa aflati raspunsul. Zeci de milioane de dolari sunt cheltuite pentru a pune la punct detaliile retelelor de socializare anonime.
Nume mari investesc sume colosale de bani pentru realizarea a doua retele de socializare online pentru utilizatorii care vor sa posteze sub protectia anonimatului, fara sa fie cunoscuti de nimeni: “Whisper” si “Secret”, scrie CNN.
-► “Luna viitoare imi dau demisia si o sa plec in lume, unde o sa vad cu ochii.”
-► “Uneori imi doresc sa-mi prind iubitul ca ma inseala, ca sa am motiv sa ma despart de el”
Cele doua mesaje de mai sus sunt doar cateva exemple de postari ale unor persoane care doresc sa ramana anonime, pe niste retele de socializare online care isi incurajeaza utilizatorii necunoscuti sa posteze confesiuni, barfe sau nemultumiri personale.
Dupa ce in anul 2007 reteaua de socializare online “Juicy Campus” a starnit apetitul barfelor si rautatilor sub protectia anonimatului, alte doua astfel de platforme vor fi lansate. Desi a inceput promitator, la fel ca Facebook, “Juicy Campus” si-a gasit sfarsitul la inceputul anului 2009, intrucat nu a generat suficienta publicitate cat sa fie o afacere viabila.
Cu toate acestea, cerinta pietei a pus dezvoltatorii la treaba.
Whisper a primit in cateva luni de la anuntarea ideii peste 50 de milioane de dolari, in timp ce Secret a fost sponsorizata de Google cu aproximativ 10 milioane de dolari. In urma aflarii sumelor de bani pompate in dezvoltarea celui mai mare “Big Brother” din lume, mai multe discutii au fost starnite cu privire la moralitatea postarii de informatii sub anonimat.
Prin incurajarea postarii unor informatii sub protectia anonimatului, genul acesta de retele, sustin oponentii, incurajeaza totodata si unele mesaje discriminatorii, pe care societatea lupta sa le elimine noteaza cnn.com