Compania Apple face tot ceea ce îi stă în putere pentru a limita posibilitatea de a repara produsele sale acasă sau în service-uri neautorizate. Până de curând, acestă strategie a fost aplicată doar pe dispozitive cu iOS, însă mai nou a fost extinsă către cele mai noi modele de computere MacBook Pro şi iMac Pro. În urma unor operaţiuni de service, acestea pot deveni imposibil de pornit fără uneltele software disponibile doar în service-uri aprobate de Apple.
Cele mai noi versiuni de MacBook Pro şi iMac Pro beneficiază de un nou cip de securitate numit T2. Acesta verifică integritatea componentelor utilizate şi opreşte pornirea obişnuită a computerelor în cazul în care anumite operaţiuni au fost relizate în centre neautorizate la nivel hardware, scrie go4it.
În cazul laptop-urilor MacBook Pro, schimbarea display-ului, plăcii de bază, carcasei superioare sau senzorului Touch ID, duce la blocarea dispozitivului pe considerente de securitate. Pentru pornire în siguranţă, Apple rulează un software care deblochează computerul, pe care nu îl poţi obţine de pe internet. Acesta este prezent doar în service-urile Apple şi în centrele autorizate de companie.
Computerele iMac Pro au mai puţine componente care necesită deblocare după înlocuire, dar chiar şi aşa, situaţia tot nu este plăcută. Schimbarea plăcii de bază sau stocării interne a computerului va necesita o vizită la un service Apple, întrucât realizarea acestor operaţiuni oriunde altundeva va bloca complet operarea acestuia.