Băncile din România se opun amânării plății ratelor. Care este motivul

credite banci

Fără surprize. Băncile din România dau primul semnal privind refuzul de a amâna plata ratelor pentru clienți. Facilitățile la plata ratelor pot deteriora profilul de risc al clientului, susțin reprezentanții băncilor.  Instituțiile bancare caută soluțiile tehnice individuale și legale pentru clienți, anunță Asociația Română a Băncilor și Consiliul Patronatelor Bancare din România.

Pentru a putea implementa o astfel de măsură în sprijinul clienților care se confruntă cu probleme de lichiditate generate de efectele pandemiei de COVID-19 este necesar ca, în urma analizei făcută cu reglementatorii și auditorii, astfel de măsuri acordate de bănci în condiții excepționale să nu conducă la deteriorarea profilului de risc pentru clienții și expunerile respective, potrivit reglementărilor europene si naționale în ceea privește riscul de credit, arată un comunicat al celor două instituții.

Sistemul bancar a înaintat către Guvernul României și către Banca Națională a României un set de măsuri menite a-i permite să fie cât mai bine pregătit în a răspunde solicitărilor clienților și a contracara efectele nocive generate de pandemie. Comunitatea bancară face toți pașii necesari pentru a evita orice perturbări majore în economie și pentru a asigura finanțarea economiei și accesul persoanelor juridice si fizice la serviciile esențiale.

În contextul manifestării pandemiei de COVID-19 în România, preocuparea imediată a instituțiilor de credit a vizat adoptarea de măsuri pentru protejarea sănătății clienților și a personalului băncilor, dar și din perspectiva asigurării continuității operaționale a activității băncilor pentru situații agravante. Băncile din România au întocmit Planuri de Continuitate ale Afacerilor pentru situații critice, fiind pregătite să onoreze solicitările clienților privind funcționarea cardurilor și decontarea plăților, asigurarea de lichiditate în mod corespunzător, desfășurarea activității în unitățile bancare, etc.

Ca măsură suplimentară de asigurare a sănătății, băncile recomandă populației efectuarea plăților fără numerar, prin mijloace moderne de plată puse la dispoziție de băncile din România, precum cardurile sau plățile online. Băncile își vor informa în mod constant clienții asupra necesității de a evita ori de câte ori va fi posibil contactul fizic direct în sucursale și agenții. În acest sens, băncile vor lua măsuri prin care să poată deservi clienții persoane fizice prin intermediul mediului online, pentru un număr cât mai mare de produse si servicii. În acest context, considerăm că se impune adoptarea cu celeritate a proiectului legislativ prin care semnătura electronică avansată să poată îndeplini cât mai multe dintre funcțiunile semnăturii electronice calificate, ceea ce ar putea constitui un ajutor real pentru consumatori.

„Vom continua să monitorizăm îndeaproape situația și să propunem măsuri suplimentare pentru a sprijini consumatorii, companiile și economia locală, cu mențiunea că facilitățile ce ar putea fi acordate de bănci clienților care întâmpină dificultăți financiare temporare, de la caz la caz în funcție de situația individuală, să nu conducă la creșterea cerințelor de capital și a expunerilor neperformante. În acest sens, instituțiile de credit vor acorda o atenție deosebită privind posibilitatea agenților economici de a-și păstra angajații și capacitatea de retribuire a acestora.

  ANII 90. Exercițiu de nostalgie și fotografii: Cum a fost să porți Pyramid, să bei „Motorola“ și să te speli cu Duru

Pe lângă măsurile individuale de sprijin pe care le adoptă băncile de la caz la caz, considerăm că va fi esențial suportul reglementării naționale și europene pentru anumite derogări menite să permită băncilor să acorde un sprijin mai amplu clienților persoane fizice și juridice care pot întâmpina dificultăți în această perioadă. Astfel, comunitatea bancară din România s-a raliat demersului înaintat de Federația Bancară Europeană către autoritățile europene prin care propune un set de măsuri cuprinzătoare pentru rafinarea cadrului prudențial astfel încât să permită sprijinirea mai amplă a clienților.

Toți clienții din statele Uniunii Europene trebuie să beneficieze de un tratament similar în condițiile pandemiei COVID-19. În prezent, colaborăm cu Federația Bancară Europeană și cu omologii din cadrul federațiilor și asociațiilor bancare la nivelul statelor europene, pentru a lua măsuri adecvate și direcționate, funcție de necesități”, mai arată comunicatul.

Asociația Română a Băncilor concentrează întreaga piață bancară din România formată din 34 de instituții de credit.

Consiliul Patronatelor Bancare din România a fost înființat ca primă organizaţie patronală a sectorului bancar din România. Cele cinci bănci care compun CPBR în prezent, respectiv Banca Comercială Română, BRD – Groupe Societe Generale, Raiffeisen Bank, UniCredit Bank și ING Bank, deţin peste jumătate din totalul activelor bancare și al angajaților din sistemul bancar, potrivit stiripesurse.ro

Categorie: mandri.ro
Tags: banci, banci din romania, bani, credite

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Îți dorești un prieten pe viață?
Adoptă un cățel
Click aici
Îți dorești un prieten?
Adoptă un cățel
Click aici