Uniunea Locala a Asociatiilor Locative Arad informeaza asociatiile de proprietari cu privire la intocmirea, revizuirea si actualizarea cartilor de imobil in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.97.2005 privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani, aprobata cu modificarile si completarile ulterioare. Nerespectarea prevederilor legale privind actualizarea cartii de imobil duce la sanctionarea asociatiilor de proprietari.
„Responsabilii cartii de imobil, desemnati in conditiile legii, au responsabilitatea de a solicita persoanelor care locuiesc in imobil prezentarea actelor de identitate, in termen de 15 zile de la sosire, in vederea inscrierii datelor in cartea de imobil, sa pastreze, sa actualizeze si sa utilizeze datele din cartea de imobil cu respectarea dispozitiilor Legii nr.677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarilor ulterioare; cartea de imobil se prezinta spre verificare numai politistilor si lucratorilor de la serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor; sa pstreze in bune conditii cartea de imobil, sa nu o instraineze, iar la mutarea din imobil sa o predea presedintelui asociatiei de proprietari.
Inscrierea in cartea de imobil de face in baza actului de identitate, iar pentru copiii sub 14 ani, in baza certificatului de nastere”, spune Dorina Lupşe, preşedinte U.L.A.L. Arad.