Nu că am vorbi serios. Nu că am avea bani. Dar ne plac top-urile şi să visăm. Dacă ai avea un milon de dolari, ce ai face cu el? Am auzit întrebarea, fiecare are răspunsul lui. Majoritatea vrea o insulă şi 10 ucrainence. Ca să-i ajungă. Mai sunt unii care ne plicitisesc grav că şi-ar deschide un business pe care să-l facă mare-mare. Ok, vă calmăm noi. Luaţi insula şi ucrainencele că locurile în piaţă pentru business-urile mari s-au dat.
Brand finance, o companie de consultanţă din Londra, a făcut clasamentul celor mai preţioase brand-uri. Top 500. Iar ultimul brand mare, ca să vă daţi seama cât de mari sunt companiile din acest top şi cât de mici suntem noi, e Christian Dior. Valoarea brand-ului (subiectul clasamentului) se calculează mai complicat şi nu stăm să detaliem procesul acum pentru că e chiar complicat. E vorba de venituri, cheltuieli, notorietate, tradiţie, oportunităţi. E un fel de valoare de piaţă mai simplu-zis. Adică dacă vii cu 110 mld. $ a cam putea să cumperi Google – prima companie din top. Teoretic.
Pe locul doi e Apple, cu 107 mld. $, iar pe trei e Amazon, cu 106 mld. $. Prima marcă auto din clasament e Toyota, pe locul 12, cu 46 mld. $ valoare de piaţă (sub 50% din cât valorează Google). BMW e pe 17, cu 37 mld. $, iar Mercedes e abia pe 21, cu 35 mld. $ cotă e piaţă a brand-ului.
Top 50 mai prind Mitsubishi (loc 35), Volkswagen (cu 25 mld.$ pe locul 41), Nissan şi Ford (locurile 42, respectiv 46). Honda şi Hyundai sunt ultimele două brand-uri din Top 100 valoare de piaţă, pe locurile 52 şi 60. Pe cât e Ferrari în acest top? … 258. Însă, în top 10 cele mai puternice brand-uri (conştientul colectiv), Ferarri e pe locul 4 după Lego (1), Gogole şi Nike scrie promotor.ro