Pe plan mondial cele mai importante trei mărci auto premium, mai exact Audi, BMW și Mercedes, au vândut în anul 2015 peste 5,5 milioane de mașini, dintre care două milioane de unități în Uniunea Europeană.
Ținând cont de această tendință, și românii preferă mărcile germane de top. Astfel, în România înainte de criză cele trei mărci premium nemțești adunau împreună sub 3% din numărul mașinilor noi de pe piață, iar în 2015 procentul a ajuns la 7%, Mercedes conducând din poziția de lider vânzările de autoturisme în țara noastră.
“Nemții sunt recunoscuți la nivel mondial pentru autoturismele pe care le realizează și le vând peste tot în lume, Germania fiind și cel mai mare producător european de mașini”, spune Cristian Cojocaru, Sales Manager Autovit.ro.
“Creșterea numărului de autoturisme a fost una semnificativă în ultimii opt ani, astfel încât Audi, BMW și Mercedes au reușit să ajungă la o cotă de piață de 15% în Uniunea Europeană și de 7% în România.”
În prezent, fiecare brand auto nemțesc are în gamă și mașini de tip SUV premium, lucru care a ajutat semnificativ la creșterea numărului de autoturisme vândute la nivel global.
De asemenea, toți producătorii și-au adaptat modelele în funcție de cerințele pieței și și-au conturat planurile de dezvoltare ținând cont de apetitul europenilor pentru SUV-uri.
În 2015 cota de piață pentru mașinile de acest tip a ajuns la 22% în Uniunea Europeană. În România, toate modelele mărcilor auto germane de orice fel, pe lângă cele premium, dețin 20% din piața de mașini noi și peste 63% din volumul celor second-hand.
Pe Autovit.ro, care este cea mai mare platformă profesională online dedicată vânzării mașinilor noi și second hand, autoturismele germane sunt printre cele mai căutate, regăsindu-se în șase din zece anunțuri.
Astfel, acestea ocupă primele cinci locuri în topul brand-urilor auto, iar în lista celor mai scumpe mașini de pe Autovit.ro cele nemțești au o prezență importantă.
Modelele celor trei marci germane premium sunt subiectul a 30% dintre anunțurile de pe Autovit.ro, marele avantaj fiind că mașinile second-hand pot fi cumpărate și de cei cu bugete mici, care nu și-ar permite o mașină noua Audi, BMW sau Mercedes-Benz.
Sursa: www.dailybusiness.ro / Foto: www.mercedes-benz.com