În prezent, cea mai lungă și mai periculoasă rută din lume este autostrada Trans-Siberia. Având experiența construirii acestor mii de km de șosea, Guvernul rus a propus și construirea unei autostrăzi care să traverseze țara și care să facă legătura atât între sistemele de transport europene cât și cele americane. Noua autostradă Trans-Eurasia, ar include și un sistem de transport feroviar de mare viteză. Întregul proiect ar putea lega Londra de New York, pornind din Siberia. Proiectul este numit Trans-Eurasia Belt Development (TEPR)
Prezentul Trans-Eurasia Logistics reprezintă un parteneriat între companiile feroviare germane și rusești Deutsche Bahn și RZhD, care operează trenurile de marfă între Germania și China prin Rusia. Primul tren de acest gen, a sosit în Hamburg de la Xiangtan pe 6 octombrie 2008, o călătorie care a durat 17 zile. Companiile intermodale Polzug, Kombiverkehr și TransContainer sunt, de asemenea, implicate în proiect.
Trenurile de containere călătoresc din China în Germania prin intermediul Căilor Ferate Trans-Mongolă și Trans-Siberia, și apoi prin Belarus și Polonia.
Trans-Eurasia Logistics operează și traseul Yiwu – Madrid, care este cea mai lungă linie de cale ferată din lume, destinată transportului bunurilor de consum și conectează China, Kazahstan, Rusia, Belarus, Polonia, Germania, Franța și Spania.
Proiectul pentru noua ruta Trans-Eurasia a fost prezentat anul acesta de omul de afaceri rus Vladimir Yakunin (fostul președinte al Căilor Ferate Ruse) la întâlnirea Academiei Ruse de Știință, anunță publicația Siberian Times. Yakunin descrie autostrada ca „un proiect inter-stat,inter-civilizație. Această rută ar trebui transformată într-o zonă a viitorului. „
Postul de televiziune CNN a făcut unele calcule bazate pe ruta propusă și în funcție de cea mai bună estimare a acestora, o autostradă de la Londra până în Alaska ar ajunge la aproximativ12,978 km.
Este greu de apreciat cât de mult ar costa construirea unei astfel de autostrăzi, a unor poduri peste ocean sau tunele sub ocean. Compania Global Construction Review a estimat vag bugetul ca fiind de ordinul miilor de miliarde de dolari.
În cazul în care drumul se va construi vreodată, acesta va fi realizat cu o tehnică mult mai avansată decât cea care există la Autostrada Trans-Siberia.
Sursa: www.cunoastelumea.ro