Pro TV se pregătește să funcționeze în stil chinezesc. Central European Media (CME), compania care este proprietarul Pro TV, se află în negocieri avansate de vânzare a afacerilor din domeniul media pe care le mai deţine în acest moment în Europa Centrală şi de Est.
Printre firmele interesate, în pole-position sunt acționarii majoritari ai Rompetrol Group, potrivit portalului Echo24 din Cehia, citând mai multe surse apropiate negocierilor.
“Nu comentăm speculaţiile care apar în legătură cu firma noastră”, a spus Pavel Bednar, purtătorul de cuvânt al CEFC, pentru o publicaţie slovacă.
CME a înregistrat, în 2016, venituri nete de 638,013 milioane de dolari
Recent, CME a estimat că, în acest an, profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare va creşte cu 13-17% la rate constante de schimb.
Compania a anunţat, recent, că intenţionează să utilizeze creşterea din acest an pentru a începe să reducă o parte din datoriile sale de un miliard de dolari.
În România, din portofoliul CME fac parte: Pro TV – liderul televiziunilor din România, Pro X, Pro Gold, Pro Cinema, Pro 2, MTV România şi Pro TV Internaţional.
Grupul Pro TV a obţinut, la nivelul întregului an 2016, un venit net de 172,9 milioane de dolari, reprezentând o creştere de 11,3%, la rate constante ale cursului de schimb valutar, faţă de aceeaşi perioadă a anului 2015. În 2016, postul de televiziune Pro TV a obţinut cea mai mare cotă de piaţă (25%) din prime-time de la măsurătoarea modernă a audienţelor.