Retailer suedez de modă Hennes & Mauritz Ab a spus că înregistrează creşteri trimestrul acesta după ce a acumulat o colecţie record de articole nevândute în valoare de 4 mld. dolari, potrivit Bloomberg.
Profitul operaţional a scăzut cu 62 de procente, la cel mai mic nivel din ultimii 16 ani.
Previziunea declinului vânzărilor H&M pentru începutul lui 2018 s-a bazat şi pe faptul că vremea a fost neobişnuit de caldă, apoi în februarie a fost acel val de vreme rece.
Asta a forţat compania să scadă preţurile şi mai mult pentru a reuşi să vândă marfa. Directorul executiv Karl-Johan Persson a spus marţi că a fost o greşeală a companiei să limiteze varietatea produselor anul trecut, deşi se aşteapă ca vânzările să crească în a doua jumătate a anului acesta.
Acţiunile au scăzut cu 4,1 procente până la o valoarea nominală de 122,10 coroane suedeze la ora 9:33 în Stockholm.
Person mai spune că H&M plănuieşte să reducă pierderile în a doua jumătate a anului, când vânzările ar trebui să crească. Acesta previzionează că retailerul îşi va reduce inventarul cu 12-14% din vânzări până în 2019.
„Nu ne-am îmbunătăţit destul de repede. Lucrăm din greu să reparăm asta”, a spus miliardarul în vârstă de 43 de ani.
Retailerul va adăuga un nou brand în colecţia sa, Afound, şi va îmbunătăţi logistica pentru a livra mai rapid.
H&M a spus că-şi va menţine targetul de a creşte vânzările cu 25% din comerţul online şi magazine noi deschise anul acesta. Vânzările din online au crescut cu 20% în timp ce încasările din business-urile noi au crescut cu 15%.
Compania a mai spus că a început să vândă online în India şi că a lansat H&M şi pe Alibaba, iar ambele proiecte au început bine scrie zf.ro