Ola Källenius, șeful Mercedes, critică sistemul de concedii medicale din Germania, susținând necesitatea unei reforme. El consideră că rata mare a îmbolnăvirilor din fabricile Mercedes devine o provocare serioasă pentru producătorul auto.
Companiile germane solicită revizuirea legii concediilor medicale, acuzând impactul asupra productivității. Rata record a îmbolnăvirilor îngrijorează, iar șeful Mercedes, Ola Källenius, avertizează asupra riscurilor pentru competitivitatea economică a Germaniei.
În fabricile Mercedes din Germania, rata îmbolnăvirilor este dublă față de alte locații globale, deși condițiile de muncă sunt similare. „Nu ar trebui să fie atât de ușor să te declari bolnav. Concediile medicale nejustificate lipsesc de solidaritate,” a declarat Ola Källenius pentru Süddeutsche Zeitung.
Șeful Mercedes critică nivelul ridicat al concediilor medicale din Germania
Källenius a declarat că discută anual cu medicul companiei despre soluții pentru reducerea concediilor medicale, dar răspunsul rămâne mereu același: „Facem deja tot ce se poate”. Potrivit șefului Mercedes, problema necesită o rezolvare politică. Sistemul introdus în 2020, care permite angajaților să-și declare telefonic starea de boală, este criticat de angajatori, aceștia acuzând abuzuri și o creștere semnificativă a concediilor medicale. În 2024, notificările de boală au atins un nou record.
În contrast cu poziția șefului Mercedes, asociația medicilor de familie susține notificarea telefonică a concediilor medicale. „Nu există dovezi care să lege această metodă de creșterea numărului de concedii”, a declarat Markus Beier, președintele asociației, conform Merkur.de.
Eliminarea concediilor medicale acordate telefonic ar putea crește riscul îmbolnăvirilor, avertizează experții, deoarece pacienții ar putea transmite infecții în drum spre cabinetul medicului.
Mercedes raportează o scădere semnificativă a profitului în trimestrul al treilea, cauzată în principal de dificultățile întâmpinate pe piața din China
Mercedes a înregistrat o scădere semnificativă a profitului în trimestrul al treilea, raportând doar 1,72 miliarde de euro, cu o scădere de 6,7% a cifrei de afaceri comparativ cu anul precedent. Problemele economice din China au contribuit major la această performanță negativă.
Directorul financiar Harald Wilhelm a subliniat că rezultatele financiare din trimestrul al treilea nu corespund așteptărilor companiei. Pentru a îmbunătăți eficiența și a asigura stabilitatea financiară, Mercedes intenționează să implementeze măsuri ample de reducere a costurilor, urmând să economisească aproximativ cinci miliarde de euro până în 2027.
Șeful Mercedes, Ola Källenius, a făcut o apreciere severă asupra competitivității economiei germane, subliniind că costurile ridicate cu personalul, contribuțiile la asigurările sociale și impozitele reprezintă o problemă majoră pentru această țară.
„În multe domenii, nu mai suntem lideri în ceea ce privește competitivitatea”, a declarat Källenius. El a subliniat că Europa a prosperat mult timp datorită productivității ridicate, dar a avertizat că, la fel ca într-un meci de fotbal, cei care nu se pregătesc corespunzător vor pierde în fața competiției. Având în vedere dificultățile întâmpinate în China, unde cererea pentru modelele de lux este în scădere, Mercedes trebuie să își revizuiască strategia.
În fața concurenței tot mai mari a producătorilor auto locali și a unei economii în recesiune, care a făcut ca clienții cu venituri mari să fie mai prudenți, Mercedes își va continua strategia de a pune accent pe creșterea eficienței și gestionarea costurilor, pentru a-și păstra competitivitatea pe piață.
Managerii de la Tesla au realizat controale la domiciliul angajaților
Legea din Germania permite angajaților să beneficieze de până la șase săptămâni de concediu medical plătit integral, o măsură care a stârnit nemulțumiri în rândul unora dintre angajatori.
În septembrie, managerii de la fabrica Tesla din Grünheide au efectuat vizite la domiciliul a aproximativ 30 de angajați care s-au declarat bolnavi. În urma verificărilor, au observat o creștere de 5% a absenteismului în zilele de vineri și în schimburile de seară, comparativ cu alte zile ale săptămânii.
André Thierig, directorul de producție al fabricii, a declarat pentru The Guardian că absențele observate nu sunt un indiciu al unor condiții de muncă nefavorabile, având în vedere că acestea sunt aceleași pe parcursul întregii săptămâni și în toate schimburile. El a sugerat că aceste fluctuații ar putea reflecta o posibilă exploatare a sistemului de protecție socială din Germania.