Eliminat la simularea Evaluării Naţionale

eval

Probele scrise din cadrul simulării s-au desfăşurat în perioada 22 – 24 februarie, în 113 unităţi şcolare din judeţul Arad, exceptând proba la limba maternă, care s-a desfăşurat în 18 unităţi şcolare cu predare în limbile minorităţilor naţionale.

          Participarea la simulare:

  • la Limba şi literatura română: au susţinut proba 3446 elevi, 1 elev a fost eliminat şi au fost absenţi 222 elevi;
  • la Matematică: au susţinut proba 3419 elevi, au fost absenţi 250 elevi şi nu au fost elevi eliminaţi;
  • la Limba maternă: din 108 elevi înscrişi au susţinut proba 79, iar 29 de elevi au fost absenţi.

Subiectele pentru simularea Evaluării Naţionale pentru elevii clasei a VIII-a au fost elaborate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, în mod similar modelelor publicate pe site, în luna noiembrie a anului trecut.

Precizări privind subiectele probelor scrise:

        Limba şi literatura română:

Subiectul a avut o dificultate medie şi a respectat prevederile programei de  evaluare, în ceea ce priveşte competenţele şi conţinuturile vizate. De asemenea, s-a respectat structura modelului de subiect, care a fost  comunicată la începutul anului şcolar.

La subiectul I, s-a folosit ca text suport, opera lirică Vârful dealului de Ion Pillat.

La punctul A, itemii au vizat:

formularea unor enunţuri care demonstrează capacitatea de selectare şi de valorificare a informaţiei din textul citit,

identificarea unor elemente paratextuale (numele autorului, titlul publicaţiei),

precizarea valorii morfologice pentru patru cuvinte,

precizarea funcţiilor sintactice pentru doi termeni.

itemii 5 şi 6 au avut în vedere sintaxa frazei, prin sarcini de transcriere şi de precizare a tipului unor propoziţii, de construire  a unei fraze.

Punctul B a constat dintr-o compunere de scriere despre textul literar (motivarea apartenenţei la specia pastel a textului citat).

  Rezultate Evaluare Nationala 2017 pe portalul Edu.ro luni pana la ora 16.00

La subiectul al II-lea, textul-suport a fost nonliterar

Compunerea de la subiectul al II-lea a presupus generare de text imaginativ, de tip narativ (relatarea unei întâmplări petrecute în timpul unei excursii).

În concluzie, subiectul a fost accesibil majorităţii elevilor prin:

  • gradul mediu de dificultate,
  • structura cunoscută,
  • respectarea programei de evaluare.

    Matematică:

Subiectele au respectat prevederile Programei şcolare, la disciplina Matematică, pentru examenul de Evaluare Naţională, atât în ceea ce priveşte competenţele specifice, cât şi a conţinuturilor cerute de aceasta.

De asemenea, s-a respectat structura  modelului de subiect, comunicat elevilor şi profesorilor la începutul anului şcolar 2015-2016. Gradul de dificultate al subiectelor a fost de nivel mediu.

   Rezultatele vor fi comunicate elevilor în data de 4 martie.

Notele obţinute nu se trec în catalog. În situaţia excepţională, în care se doreşte consemnarea notei în catalog, elevul trebuie să solicite acest lucru profesorului. În urma analizării rezultatelor, inspectoratul şcolar va lua măsuri de monitorizare şi control, dar şi de remediere a problemelor, acolo unde acest lucru se impune.

Categorie: arad
Tags: clasa a VIII a, elevi, evaluare, evaluare nationala, examen

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Îți dorești un prieten pe viață?
Adoptă un cățel
Click aici
Îți dorești un prieten?
Adoptă un cățel
Click aici