Anunţul vine după ce, miercuri, surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că managerii şi sindicatele de la producătorul auto german Volkswagen vor să diminueze competiţia venită din partea diviziei low-cost Skoda din Cehia, prin mutarea unei părţi din producţie în Germania şi majorarea redevenţelor pe care marca din Cehia trebuie să le plătească pentru tehnologia comună.
“Guvernul are un interes clar ca toate investiţiile planificate de VW şi Skoda în Cehia să fie continuate, iar producţia să nu fie mutată în afara ţării. Premierul se va întâlni în curând cu Bohdan Wojnar, şeful resurselor umane şi membru în board-ul Skoda, şi cu Jaroslav Povsik, şeful sindicatului”, se arată în comunicatul de la Guvern.
Care este de fapt, scopul
Şeful sindicatului, Jaroslav Povsik, a avertizat că o mutare parţială a producţiei ar duce la concedierea a 2.000 de angajaţi.
“Ei vor să lucreze la capacitate maximă în fabricile din Germania. Vânzările VW Passat nu merg bine, dar ei văd că Skoda Superb se vinde bine şi ar vrea să transfere acolo producţia”, a afirmat Povsik, pentru agenţia cehă de presă CTK.
Această dispută între VW şi Skoda ar putea relansa tensiunile în interiorul grupului Volkswagen cu privire la profituri şi locuri de muncă, precum şi între controlul central şi o mai mare autonomie pentru cele 12 mărci de vehicule care formează grupul Volkswagen.
Competiţia pentru resurse între mărcile din portofoliul Volkswagen nu este un lucru nou. Sindicatele cer de mai mult timp ca VW să fie în fruntea eforturilor pentru dezvoltarea de automobile pentru pieţele emergente, dar, până acum, de acest lucru s-a ocupat Skoda. Însă, planurile grupului Volkswagen de a investi 20 de miliarde de euro pentru lansarea pe piaţă a unui număr de 50 de vehicule electrice până în 2025 au majorat tensiunile interne deoarece managerii companiei se tem că modelele lor ar putea fi contracarate de Skoda, relatează Agerpres.ro