Înrolarea în Spațiul Privat Virtual aduce o serie de avantaje pentru persoanele fizice, juridice și alte entități fără personalitate juridică care se înrolează. De ce? Pentru că, prin accesarea SPV contribuabilii pot economisi timp, evită aglomerația și disconfortul generat de statul la coadă la ghișee, pot să se informeze asupra obligațiilor fiscale pe care le au neplătite, pot descărca decizii de impunere, pot verifica cum le declară angajatorul contribuțiile de asigurări sociale, pot solicita o adeverință de venit, un certificat de atestare fiscală și multe altele. Mai mult, este gratuit și disponibil 24/24. Faptul că solicitarea vine online se reduce și timpul procesării ei, motiv pentru care îndemnăm toți contribuabilii să se înroleze în SPV” a declarat Ioan Dragomir, director general al Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice Timișoara.
Înregistrarea se face prin accesarea serviciului „Spațiul privat virtual” de pe pagina principală a site-ului ANAF: www.anaf.ro, la secțiunea „Servicii online – Serviciul înregistrare/înrolare persoane fizice și juridice spațiul privat virtual”.
„Aducem în atenția contribuabililor care nu s-au înrolat în SPV faptul că au acces la o serie de informații, printre care amintim: situația obligațiilor de plată la data de… – date ce sunt disponibile în SPV după data de 10 a lunii curente pentru luna anterioară; declarații fiscale întocmite de persoana fizică, persoana juridică, sau altă entitate fără personalitate juridică, potrivit legii; cereri adresate de persoana fizică, persoana juridică, sau altă entitate fără personalitate juridică Ministerului Finanțelor Publice/Agenției Naționale de Administrare Fiscala pentru obținerea unor informații sau documente în legătură cu situația fiscală personală; acte administrative fiscale, acte de executare și alte acte emise de Ministerul Finanțelor Publice/ Agenția Națională de Administrare Fiscala în executarea legii; registrul documentelor electronice comunicate în ultimii doi ani. Accesul persoanelor fizice la Spațiul Privat Virtual se face direct sau prin împuternicit, iar pentru persoanele juridice sau entități fără personalitate juridică se face prin reprezentant legal, prin reprezentant desemnat sau prin împuternicit”, mai spun reprezentanții Fiscului.