Începând de astăzi uzina Ford de la Craiova produce modelul EcoSport, singurul vehicul al companiei americane asamblat în România. Noul vehicul înlocuiește monovolumul B-Max al cărui ultim exemplar a ieșit de pe linia de asamblare pe 1 septembrie.
În cadrul unui eveniment festiv la care participă, alături de oficialităţi de cel mai înalt rang ale statului român, Steven Armstrong, vicepreşedintele Ford Motor Co. şi preşedinte al diviziei europene, SUV-ul de clasă B EcoSport a devenit noul Ford „made in Romania”. Începând de la finalul acestui an, noul Ford EcoSport va putea fi comandat cu sistemul de tracţiune integrală Intelligent All Wheel Drive, care îmbunătăţeşte tracţiunea şi aderenţa pe şosea şi în afara acesteia. Sistemul poate fi combinat cu avansatul motor diesel EcoBlue de 1,5 litri care dezvoltă până la 125 CP şi are un nivel optimizat al emisiilor. Disponibil de asemenea în premieră într-o versiune sportivă EcoSport ST-Line inspirată de gama de modele Ford Performance, noul EcoSport oferă tehnologii de asistenţă a şoferului precum conectivitatea SYNC 3, sistemul Cruise Control cu limitator de viteză ajustabil şi o cameră de marşarier.
Importat până acum pentru Europa de la uzina grupului din India, EcoSport a suferit modificări importante pentru a corespunde normelor mai stricte de pe continent, dar şi pentru a fi pe placul clienţilor.
Versiunea europeană a lui Ford EcoSport va fi produsă la fabrica Ford din Craiova în urma unei investiţii de 200 de milioane de euro alăturându-se liniei de SUV-uri Ford Edge şi Kuga în Europa. Crossover-ul Fiesta Active, inspirat de asemenea din lumea SUV-urilor, va fi disponibil la rândul său în Europa în cursul anului viitor.
Într-un interviu acordat revistei Capital la expoziţia auto de la Frankfurt din luna septembrie, vicepreşedinte al Ford Europa, responsabil pentru vânzări şi marketing, Roelant de Waard, a exlicat care sunt atuurile noului EcoSport şi ce speranţe are compania americană de la acest model. Conform oficialului, „EcoSport este lansat exact când trebuie. Ba chiar oferim linii de echipare, precum ST Line, pe care nimeni nu le are în prezent în ofertă. Sunt chiar curios să văd câţi vor opta pentru această versiune sportivă a SUV-ului nostru. În cazul Edge, de exemplu, circa 50% dintre clienţi au preferat ST Line, iar la Kuga circa 30%. Cred că vom trece de 30% în cazul EcoSport. Cred că putem dubla vânzările variantei produsă în India şi comercializată în Europa. De altfel toată piaţa europeană va creşte, însă segmentul în care se află EcoSport se va majora mai rapid”.
Oficialul a adăugat că „am fost lipsiţi de noroc când am lansat pe piaţă monovolumul B-Max produs la Craiova. Pentru că acel segment tocmai începuse să scadă. Dar acum introducem în fabricaţie la Craiova noul EcoSport, un SUV, exact când segmentul din care acesta face parte creşte puternic” noteaza capital.ro