In Romania, au aparut gropi chiar si pe cel mai mare aeroport din tara, “Henri Coanda”, unde stratul foarte subtire de asfalt a crapat.
Deocamdata, craterele au afectat doar 30% din lungimea pistei numarul 2. Pe aceasta portiune nu se aterizeaza, astfel ca zborurile nu sunt in pericol, dau asigurari autoritatile. Compania Aeroporturi Bucuresti da vina pe cei care au reabilitat pista.
Aceste avioane aterizeaza si decoleaza fara nicio problema pe pista numarul 2 a Aeroportului din Bucuresti. Ce-i drept, pilotii sunt informati ori stiu deja ca pista nu poate fi folosit pe toata lungimea ei. Stratul foarte subtire de asfalt a fost ras pe anumite portiuni.
Sub asfaltul foarte subtire, dar rezistent la aterizari, s-a infiltrat apa. In urma inghetului si dezghetului, stratul a fost ras pe mai multe portiuni.
Din cauza acestor probleme care au aparut pe pista 2, 30% din pista care are 3,5 kilometri nu se utilizeaza. Pe restul de 70% se aterizeaza si se decoleaza in deplina siguranta, iar in momentul in care vremea va permite zona aceasta intra in reparatie.
Reabilitarea va costa 1,5 milioane de euro. Dupa ce va fi refacuta pista 2, autoritatile se gandesc sa reabiliteze si pista 1. Aceasta este suta la suta functionala, insa nu a mai fost reparata capital de 20 de ani. De altfel, avioanele ar putea ateriza si pe aeroportul Baneasa, care are cea mai buna pista din Romania.
Lucrarile efectuate in 2007 pe pista 2 de la Otopeni au fost proaste, sustin autoritatile aeroportuare. Au costat aproape 3,5 milioane de euro, iar Compania Aeroporturi Bucuresti a dat in judecata constructorul. Asocierea Romprest, PA&CO si Constirans neaga acuzatiile si afirma ca lucrarile au fost executate in conformitate cu proiectul.