Guvernul va aloca 44 miliarde de forinţi (140 mil. euro) în acest an pentru majorarea salariilor angajaţilor de la companiile de stat, suma alocată în acelaşi scop în 2018 urmând să crească la 48 mld.
forinţi şi la 28,5 miliarde de forinţi în 2019, a anunţat Janos Fonagy, secretar de stat în ministerul dezvoltării naţionale, scrie Budapest Business Journal, scrie ZF.ro. Salariile a 143.000 de angajaţi de la 230 de companii de stat vor fi majorate gradual cu 30% în următorii trei ani.
Creşterile vor fi aplicate retroactiv începând cu 1 ianuarie acest an. Guvernul ar face astfel ca firmele de stat să-şi păstreze competitivitatea pe piaţa muncii din punctul de vedere al salariilor.
Fonagy a anunţat că ministerul dezvoltării naţionale a încheiat deja acorduri cu unele dintre companii, care vor acoperi o parte din costurile legate de majorări. Pe de altă parte, guvernul ungar critică multinaţionalele, intenţionând să lanseze o anchetă în acest sector scrie money.ro
În urma unui raport realizat de autoritatea ungară în domeniul siguranţei alimentelor Nebih, potrivit căruia multinaţionalele aduc produse de calitate mai slabă în Ungaria, guvernul ar urma să investigheze aceste practici, a declarat şeful cabinetului ungar Janos Lazar. Potrivit raportului citat, autoritatea a descoperit discrepanţe între calitatea unor produse bine cunoscute, cu mărci identice, comercializate în Ungaria şi Austria, potrivit Budapest Business Journal.
Lazar este un critic fervent al multinaţionalelor care desfăşoară activităţi în Ungaria. Anul trecut, acesta a declarat că ar fi „mulţumit să scoată multinaţionalele“ din Ungaria pentru că acestea aduc „gunoiul Europei“ în ţara sa, sugerând că ar fi cel mai bine ca lanţurile străine de retail să plece.
Potrivit raportului, crema Nutella este mai fină, batoanele de ciocolată Ritter Sport mai moi şi budinca de orez Landliebe mai cremoasă în Austria. În plus, produsele Coca-Cola şi pudra de ciocolată Nesquick comercializate în Austria au un gust mai bun.
În acelaşi timp, consumatorii austrieci au parte de o ciorbă de perişoare instant Knorr cu mai multe perişoare şi tăiţei decât ungurii. Asociaţia Mărcilor din Ungaria, care reprezintă sectorul FMCG ungar, a respins rezultatele raportului, spunând că acestea derivă dintr-o analiză „subiectivă“.
Asociaţia a arătat că diferenţele dintre aceleaşi produse comercializate în cele două ţări se pot datora datelor diferite de expirare şi condiţiilor diferite de depozitare.