O tânără a mers la un interviu. La final, i-a pus directorului trei întrebări „esenţiale”. Când le-a auzit, acesta a angajat-o pe loc.
De cele mai multe ori, la finele unui interviu, managerul care se ocupă de angajări îl va întreba pe candidatul din faţa sa dacă are întrebări. Cei mai mulţi candidaţi nu folosesc această oportunitate în mod profitabil.
De cele mai multe ori, la finele unui interviu, managerul care se ocupă de angajări îl va întreba pe candidatul din faţa sa dacă are întrebări. Cei mai mulţi candidaţi folosesc această oportunitate pentru a se interesa de salariu sau de „fişa postului”.
David Melancon, CEO al portalului btr., o platformă de evaluare a performanţelor unor companii, dă exemplul tinerei angajate după ce i-a pus angajatorului cele trei întrebări „esenţiale”.
„Sunt întrebări pe care, de obicei, nimeni nu le pune”, a daugă el.
În opinia sa, orice candidat ar trebui să pună aceste întrebări, astfel încât să se convingă dacă îşi doreşte cu adevărat să lucreze pentru o anumită companie. Acestea sunt:
Care sunt calităţile, personale şi profesionale, de care are nevoie o persoană pentru a avea succes în cultura organizaţională promovată de compania pe care o conduceţi?
David Melancon susţine că multe companii folosesc cuvinte vagi sau expresii generale atunci când descriu echipa sau felul în care se lucrează într-o firmă.
Dacă aplici pentru un post de intern la departamentul de resurse umane, ce înseamnă, punctual, pentru viitorul tău job o descriere de tipul ”orientat către obiective”.
”Întrebând care sunt calităţile necesare pentru a avea succes, îi dai oportunitatea celui care te intervievează să îţi prezinte lucruri specifice care se vor aplica jobului tău în cadrul culturii organizaţionale şi nu doar linia generală a acesteia”, susţine Melancon.
Care este politica firmei în legătură cu educaţia şi dezvoltarea, inclusiv plata unor credite pentru studii?
Este posibil ca efortul financiar depus pentru a obţine un job entry-level să nu poată fi răsplătit de companie cu un salariu care să îţi permită plata datoriilor acumulate în timpul studenţiei.
Cum îşi menţine compania angajaţii motivaţi, entuziasmaţi şi creativi?
”Beneficii financiare cum ar fi bonusuri din profit, măriri de salariu pe bază de merit sau bonusuri pentru anumite realizări pot fi motivatori puternici”, explică Melancon.
De asemenea, compania poate oferi mai multe zile libere, mese gratuite sau team-building-uri, mai spune el.
sursa: www.businessinsider.com;