Ferrero a lansat o campanie publicitară în apărarea unuia dintre cele mai cunoscute produse ale grupului, crema tartinabilă Nutella, după ce un raport al Autorității Europene pentru Siguranța Alimentelor (EFSA) a arătat că uleiul de palmier, un ingredient des folosit în industria alimentară, conține o substanță potențial cancerigenă, iar mai mulți retaileri italieni au decis să retragă produsul de la vânzare scrie profit.ro.
În mai anul trecut, EFSA a publicat un studiu conform căruia uleiul de palmier produce, în cantități însemnate, o substanță potențial carcinogenă (GE) dacă este încălzit la temperaturi de peste 200 grade Celsius. Autoritatea nu a recomandat însă oprirea consumului de ulei de palmier, declarând că este nevoie de analize suplimentare pentru a determina gradul de risc, scrie Reuters.
Organizația Mondială a Sănătății și Organizația Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură au semnalizat, la rândul lor, un potențial risc cancerigen în ceea ce privește substanța GE, însă nici acestea nu au interzis consumul de ulei de palmier.
Mai mulți retaileri italieni, printre care și Coop, cel mai mare lanț de supermarketuri din Peninsulă, au decis recent să nu mai comercializeze Nutella, ca o măsură de precauțiune.
În replică, Ferrero a declarat că uleiul folosit de companie pentru producerea cremei tartinabile este procesat la o temperatură sub 200 de grade Celsius și a insistat că înlocuirea ingredientului ar crea un produs inferior. Grupul italian utilizează circa 185.000 de tone de ulei de palmier pe an pentru dulciurile sale.
“Fără uleiul de palmier, Nutella ar fi un înlocuitor inferior pentru produsul real. Ar fi un pas înapoi”, spune Vincenzo Tapella, directorul de achiziții al Ferrero. Tapella apare într-un clip publicitar difuzat de televiziunile din Italia.
Înlocuirea uleiului de palmier ar avea și implicații economice, având în vedere că este cel mai ieftin ulei vegetal de pe piață. Tona de ulei de palmier costă aproximativ 800 dolari, comparativ cu un preț pe tonă de 845 dolari pentru uleiul de floarea soarelui și de 920 dolari pentru uleiul de rapiță. În termeni anuali, Ferrero ar cheltui cu 8 până la 22 milioane de dolari în plus cu achiziția uleiurilor vegetale.
Nutella generează circa o cincime din vânzările anuale ale Ferrero.