Comisia TRAN a Parlamentului European a aprobat marți acordul pentru reforma sectorului de transport rutier la care au ajuns PE și negociatorii Președinției finlandeze, transmite Euroactiv. Practic noile reglementări distrug firmele din Estul Europei care se ocupă de transport. Acordul crește cheltuielile pentru transportatori, însă cele mai afectate vor fi coompaniile din Estul Europei, în special cele din România și Bulgaria, acuzate de companiile occidentale că practică prețuri de dumping și distorsionează concurența în piața pe piața transportului.
Regulile revizuite privind detașarea șoferilor, perioadele de odihnă și o mai bună aplicare a normelor de cabotaj (ex. transportul temporar de bunuri de către transportatori non-rezidenți într-un stat membru) au scopul de a pune capăt denaturării concurenței în acest domeniu și de a oferi condiții mai bune pentru odihna șoferilor, este explicația oficială.
Acordul păstrează limitele existente în privința cabotajului (trei operațiuni în decursul a șapte zile), dar introduce înregistrarea trecerilor de frontiere prin tahografe, pentru combaterea fraudei.