Primăria vrea reducerea taxelor pentru patronii teraselor și stabilește noi reguli pentru amplasarea acestora.

6D355029 E66F 490E B525 958A4BD07E51

Primăria Arad a pus pe ordinea de zi a ședinței de joi a Consiliului Local Municipal două proiecte ce vizează Horeca.

Unul pentru reducerea taxelor pe care le plătesc patronii, iar altul privind noile reguli pe care trebuie să le respecte când se va stabili redeschiderea acestora.

A) Pentru terasele situate pe Bulevardul Revoluţiei:
• în perioada: aprilie – septembrie de la 2,50 lei la 0,10 lei / mp / zi
• în perioada: octombrie, noiembrie, martie de la 0,85 lei la 0,10 lei / mp / zi

B) Pentru terasele din celelalte zone din Municipiul Arad:
• în perioada: aprilie – septembrie de la 1,00 lei la 0,10 lei / mp / zi
• în perioada: octombrie, noiembrie, martie de la 0,30 lei la 0,10 lei / mp / zi

„În condițiile în care se menține actualul cuantum al taxei pentru utilizarea temporară a locurilor publice pentru terase, taxă datorată de operatorii economici care şi-au întrerupt total activitatea ca urmare a instituirii stării de urgenţă se poate genera un blocaj financiar la nivelul acestora, cu consecinţe negative atât în ceea ce priveşte desfăşurarea pe viitor a activităţii, cât şi acumularea de noi datorii de către contribuabili la bugetul local”, se arată în document.

„Amplasarea teraselor pe domeniul public se realizează la solicitarea comerciantului interesat, deținător al unui spațiu de alimentație publică, autorizat (restaurant, bar, cafenea, etc.) , cu respectarea următoarelor condiții:
a) Solicitantul are obligația de a prezenta, în copie, autorizația privind desfășurarea activității de alimentație publică, vizată la zi, precum și certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale, eliberat de Direcția Venituri din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad, care să ateste îndeplinirea tuturor obligațiilor fiscale. În cazul în care solicitantul nu depune certificatul de atestare fiscală solicitat, autoritatea competentă va solicita Direcției Venituri comunicarea situației fiscale a respectivului contribuabil;
b) Amplasarea teraselor se va face astfel încât să nu afecteze accesul în curțile imobilelor, în incinta spațiilor învecinate. Terasele se amplasează, de regulă, pe o desfășurare ce nu va depăși frontul unității proprii de lucru;
c) Amplasarea teraselor nu va afecta în nici un fel siguranța circulației;
d) Terasele se vor amplasa pe domeniul public, inclusiv în zona actualelor locuri de parcare, după caz. În funcție de situația amplasamentului se va putea realiza un podium cu respectarea cotei de nivel a trotuarului. Terasele vor fi delimitate de zona carosabilă și parcajele laterale, după caz, prin elemente de delimitare și protecție (de tip jardinieră, ghiveci, etc.). Mobilierul va fi adecvat, unitar și se va încadra în ansamblul urban. Acesta constă în mese, scaune și umbrele, care să nu conțină însemne publicitare. În cazul în care este necesară amplasarea unui podium, acesta se va realiza din elemente modulare, ușor manevrabile, care să permită scurgerea apelor pluviale spre gurile de canalizare. Terasele sunt permise în perioada 01.04 – 31.10, proprietarii având obligația să le demonteze cel târziu în data de 01.11.”.

Categorie: mandri.ro
Tags: CLM, Covid 19, Primaria, terase

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Îți dorești un prieten pe viață?
Adoptă un cățel
Click aici
Îți dorești un prieten?
Adoptă un cățel
Click aici