Reamintesc că în prima parte a anului, proiectul de lege a obţinut avizul favorabil al Comisiei pentru muncă şi protecţie socială şi avizul nefavorabil al Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci, care, evident, a justificat hotărârea sa prin faptul că „nu sunt bani”.
Schimbarea pe piaţa auto este inevitabilă, dacă luăm în considerare că vânzările de maşini electrice şi hibride au crescut cu peste 60% în primele trei luni ale anului 2018, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, conform datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme. Astfel, asigurarea infrastructurii alimentare pentru vehicule electrice trece de la „moft” la necesitate, iar proiectul de lege pe care l-am iniţiat vine în sprijinul acestui obiectiv. Acesta prevede ca, până la 31 decembrie 2020, autorităţile locale din localităţile cu peste 100.000 de locuitori să realizeze minim cinci puncte publice de reîncărcare, cu capacitate de alimentare de 4 maşini fiecare; fiecare sector al municipiului Bucureşti să realizeze minim zece puncte publice de reîncărcare în fiecare sector, cu capacitate de alimentare de 10 maşini fiecare; benzinăriile cu peste 16 pompe de alimentare să realizeze minim două puncte publice de reîncărcare cu capacitate de alimentare de 2 maşini fiecare.
Conform procedurii parlamentare, proiectul de lege trebuie să mai primească avizul Comisiei juridice, de disciplină şi imunităţi şi să fie dezbătut de Comisia pentru administraţie publică şi amenajarea teritoriului şi Comisia pentru industrii şi servicii din Camera Deputaţilor.
Adoptarea acestui proiect de lege ar conduce nu numai la realizarea rapidă a infrastructurii necesare vehiculelor electrice, tot mai numeroase şi la noi, dar şi la soluţionarea unor probleme de mediu, pentru care România riscă infringement”, a declarat Glad Varga.