Primaria Municipiului Arad a elaborat regulamentul privind supra-impozitarea clădirilor/ terenurilor neîngrijite și terenurilor agricole nelucrate timp de 2 ani consecutiv.
După modelul altor orașe europene, municipalitatea arădeană vine cu un proiect care are ca scop în primul rând reducerea imobilelor lăsate în paragină. Prin reabilitarea clădirilor monument istoric, considerate adevărate bijuterii arhitecturale, se urmărește schimbarea la față aAradului. Refacerea fațadelor ar contribui deciziv la creșterea atractivității turistice a orașului nostru. Mai mult decât atât nu trebuie omis faptul că în ultimii ani,clădirile cu grad avansat de uzură au devenit adevărate pericole pentru cetățeni.
În acest scop regulamentul, aflat la transparență decizională, reamintește proprietarilor de clădiri că este de datoria lor să-și întrețină imobilele. În ceea ce privește proprietarii de terenuri aceștia trebuie să prevină transformarea suprafețelor deținute în adevărate focare de infecție.
Ce prevede regulamentul?
După identificarea și evaluarea clădirii/terenului, proprietarul va fi somat, iar din acel moment va avea la dispoziție șase luni în cazul clădirilor, 30 de zile în cazul terenurilor, să efectueze lucrările de întreținere sau reabilitare necesare.
În cazul în care proprietarul nu se conformează, clădirea/terenul vor fi încadrate în categoria celor neîngrijite, cu propunerea de majorare a impozitului. La fel se va proceda și în cazul terenurilor agricole nelucrate timp de 2 ani de zile.
Nivelul impozitului majorat va fi stabilit anual prin Hotărârea Consiliului Local Arad.
Proprietarii clădirilor/ternurilor neîngirijite sau a terenurilor nelucrate, vor trebui să notifice Primăria Municipiului Arad în cazul în care iau măsuri de remediere, însă nu mai târziu de 15 noiembrie a fiecărui an. În caz contrar impozitul majorat se va aplica automat și în anii fiscali următori la nivelul cotei de majorare stabilită de Consiliul Local Municipal.