Cronologia parcursului muzical propus pentru seara de 14 aprilie de la ora 19.00 îşi fixează ca şi graniţe creaţiile semnate de Gioacchino Rossini şi Giacomo Puccini, adăugând ca prezenţe alte trei nume de prestanţă ale artei lirice: Giuseppe Verdi, Ruggiero Leoncavallo şi Pietro Mascagni. Dacă lui Gioacchino Rossini îi este rezervat un singur număr de audiție, celebra uvertură a operei seria Semiramida, Puccini revine cu trei fragmente de capodopere: Aria lui Mimi din La bohème (1896), Corul mut din Madame Butterfly (1904) şi Aria Laurettei din Gianni Schicchi (1918). Giuseppe Verdi este omagiat odată cu celebrele coruri din Lombarzii (Corul pelerinilor) şi Nabucco (Corul sclavilor) dar şi prin aria Leonorei din Trubadurul, în timp ce operele de mică întindere de Ruggierro Leoncavallo şi Pietro Mascagni reafirmă alte numere de succes: Stridono lassù, aria Neddei din Paiaţe şi Intermezzo-ul instrumental şi invocaţia marianică – Aria Santuzzei cu cor – din Cavalleria rusticana.
Ansamblului simfonic şi corului academic pregătit de Robert Daniel Rădoiaş li se alătură soprana Cristina Radu şi dirijorul Giuseppe Carannante, acesta din urmă demonstrându-și din nou competenţele componistice şi inserând printre numerele lirice anunţate o partitură semnată recent – Sognando, pentru clarinet şi orchestră, o lucrare pe care i-a încredinţat-o spre interpretare clarinetistului Dan Chiş. De o muzicalitate inspirată de vocalitate, compoziţia îşi motivează prezenţa prin unicităţile timbrale ale clarinetului şi prin plasticitatea şi dezinvoltura instrumentului.
Portret – Giuseppe Carannante
Dirijor, compozitor şi clarinetist, Giuseppe Carannante a obţinut diplome de specialitate în domeniile clarinet, muzică corală şi dirijat coral, orchestraţie pentru orchestră de suflători, dirijat orchestral, compoziţie şi solistică.
S-a perfecţionat în dirijat orchestral sub îndrumarea lui P.Bellugi, iar ca instrumentist clarinetist, cu G. Garbarino la Accademia Chigiana din Siena.
Dirijează numeroase orchestre simfonice şi de cameră în Italia şi peste hotare, precum Filarmonicile din Bacău, Arad, Botoşani, orchestra Teatrului liric Elena Teodorini din Craiova, Opera Braşov, Opera Maghiară din Cluj, orchestra Operei din Kharkov (Ucraina), Orchestra de Stat din Ivano Frankivsk (Ucraina), Orchestra Naţională a Radioteleviziunii din Moldova, Praeludium Ensemble, Latina lirica, Camerata Romanica, orchestra de cameră din Zürich, orchestra de cameră din Kiev, orchestra de cameră din Key Largo.
Este invitat în mod regulat în Italia şi peste hotare pentru spectacole de opere lirice italiene, precum Traviata, Rigoletto, Trubadurul, Cavalleria Rusticana, Paiaţe, Bărbierul din Seviglia, Tosca, Madame Butterfly, Boema etc.
Şi-a inclus creaţiile sale componistice în programele unor importante instituţii de concert şi festivaluri. Elegia – pentru orchestră de coarde a fost interpretată în concertele Filarmonicilor din Arad, Bacău, Botoşani, Ivano Frankivsk (Ucraina), în timp ce ultimii ani i-au adus confirmarea altor partituri: Mirage – fantezia concertantă pentru violocel şi orchestră de coarde (2009), Natalia’s Concerto pentru orchestră de coarde (2011), Pavane pour Emerik (2013) şi Zena’s Song, ultima fiind prezentată şi aclamată în multe locaţii internaţionale.
Compoziţiile sale sunt publicate de editurile Bèrben, Santabarbara, Esarmonia, Vigormusic, Stampress. Ca profesor de muzică de cameră a susţinut cursuri la festivalurile din Procida, Ischia şi Academia din Ivano Frankivsk, iar în prezent susţine cursuri de clarinet la Lieco musicale M. di Savoia di Napoli. În calitate de clarinetist a colaborat cu Orchestra del Teatro di San Carlo din Napoli şi cu Orchestra din Fiesole.
Este preşedintele Asociaţiei muzicale Symphonia Mundi, organizatoare de turnee concertistice pe teritoriul italian.