Micul Arad se transformă încet în Mica Vienă. Străzile 1 Decembrie 1918 și tronsonul din Piața Avram Iancu cu vechile terase devin pietonale

1E9D2EC2 16EC 43EF A2F4 117990D469BD scaled


Visul arădenilor devine din ce în ce mai real. Micul Arad se transformă încet în Mica Vienă… 😂😂😂

Străzile 1 Deembrie 1918 și tronsonul din Piața Avram Iancu cu vechile terase devin pietonale în perioada: 1 mai 31 octombrie, zilnic, între orele 10,00 24,0

Piața Luther, experimental, în zonă pietonală în perioada: 1 mai-31 octombrie, în fiecare sfârșit de săptămână, de vineri, de la ora 14,00 și până duminică, la ora 24,00

Riveranii pot parca doar în curte sau în vecinătate. 


De asemene au fost aprobate unele scutiri de taxe,în anumite conditiii, pentru proprietarii clădirilor care au fost afectați parțial sau total de pandemie .

Vezi mai jos ambele decizii !

1FD902F0 E8D4 4496 80EE 94005E193DC93C4AD7DC F6F1 416B 969D 43B30FD6F5F5ACE0B7C5 5777 4D68 ADA3 4B676C89A024
C
ONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI ARAD

H O T Ă R Ă Ș T E

Art. 1. Următoarele străzi din municipiul Arad se transformă în zone pietonale, cu respectarea normelor de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice, după cum urmează:

tronsonul Piața Avram Iancu, cuprins între Strada Grigore Alexandrescu Nr. 1 și Strada Tribunul Dobra Nr. 2, și Strada 1 Decembrie 1918, în perioada: 1 mai 31 octombrie, zilnic, între orele 10,00 24,00,

Piața Luther, experimental, în zonă pietonală în perioada: 1 mai-31 octombrie, în fiecare sfârșit de săptămână, de vineri, de la ora 14,00 și până duminică, la ora 24,00.

Art. 2. Pentru punerea în aplicare a acestei măsuri se stabilesc următoarele reguli:

a. pentru tronsonul Piața Avram Iancu, cuprins între Strada Grigore Alexandrescu Nr. 1 și Strada Tribunul Dobra Nr.2, la intersecțiile cu Străzile Grigore Alexandrescu și Tribunul Dobra, se va bloca strada și se va semnaliza cu indicatorul ”Accesul interzis”;
b. pentru Strada 1 Decembrie 1918, la intersecțiile acestei cu Bulevardul Decebal și cu Bulevardul Revoluției se va bloca strada și se va semnaliza cu indicatorul ”Accesul interzis”;
c. pentru Piața Luther, în perioada menționată, la intersecțiile cu Bulevardul Revoluției și cu Strada Blajului, se va bloca strada și se va semnaliza cu indicatorul ”Accesul interzis”;
d. accesul auto în zona pietonală este permis numai pentru riverani, mașinile de intervenție – pompieri, poliție (mașinile poliției rutiere și cele de ordine publică), poliție locală, ambulanță, jandarmerie, salubritate, ale societăților de pază care au încheiate contracte cu beneficiari din zona pietonală, de întreținere a furnizorilor de utilități și vehiculelor de aprovizionare ale agenților economici din această zonă, circulația desfășurându-se după cum urmează:
pentru Piața Avram Iancu, Str. Grigore Alexandrescu, Str. Cozia, Str. Tribunul Dobra;
pentru Str. 1 Decembrie 1918, accesul este permis dinspre Bulevardul Revoluției, circulația desfășurându-se în sens unic spre Bulevardul Decebal;
Strada Blajului își va păstra sensul de circulație, având doar rol de degajare.
e. accesul autovehiculelor destinate colectării deșeurilormenajere în zonă se asigură după următorul program: zilnic, între orele 06.00 – 10.00;
f. este permis accesul în zonă a vehiculelor cu greutatea maximă autorizată până la 2,5 to, care efectueazăaprovizionarea societăților comerciale, doar în intervalul 06.00-10.00;
g. se interzice staționarea autovehiculelor pe domeniul public din fața imobilelor situate în zonă, inclusiv pentru riverani. Aceștia au obligația să le parcheze în curțileinterioare ale imobilelor, iar acolo unde nu este posibil, autovehiculele vor fi parcate în imediata vecinătate, în afara perimetrului pietonal în spațiile special amenajate existente;
h. se interzice accesul motocicletelor, motoretelor și a altor mijloace de locomoție cu acționare mecanică.

Art. 3. Punerea în aplicare a prezentului regulament se organizează și se asigură de către Direcția Generală PolitiaLocală Arad.

Art. 4. Se abrogă Hotărârea nr. 446/22.08.2019 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind aprobarea unor măsuri pentru transformarea, experimental, a străzii 1 Decembrie 1918, din municipiul Arad, în zonă pietonală, cu modificările și completările ulterioare, aprobate prin Hotărârea Nr. 68/19.02.2020 Consiliului Local al Municipiului Arad.

Art. 5. Prezenta hotărâre se aduce la cunoștință publică și se comunică de către Serviciul Administrație Publica Locală tuturor celor interesați.

               PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ                                          SECRETAR

Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente

Red/Verif. D.D./S.D.​​​

                                                                                                                                Cod:PMA-S4-01

PRIMARUL MUNICIPIULUI ARAD

nr. 36.712 din 02.05.2020

 

În temeiul OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ și al Regulamentului de Organizare și Funcționare al Consiliului Local al Municipiului Arad, propun aprobarea, de către Consiliul Local al Municipiului Arad, a proiectului de hotărâre privind aprobarea unor măsuri pentru transformarea următoarelor străzi din municipiul Arad în zone pietonale, astfel:

tronsonul Piața Avram Iancu cuprins între Strada Grigore Alexandrescu Nr. 1 și Strada Tribunul Dobra Nr. 2, și Strada 1 Decembrie 1918, în perioada: 1 mai 31 octombrie, zilnic între orele 10,00 24,00;

Piața Luther, experimental, în zonă pietonală în perioada: 1 mai-31 octombrie, în fiecare sfârșit de săptămână, de vineri, de la ora 14,00 și până duminică, la ora 24,00;

REFERAT DE APROBARE

Ținând seama de prevederile art. 5 alin. (7), art. 6 pct. 39 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulațiape drumurile publice, aprobată prin Legea nr. 49/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

În conformitate cu art. 159 din Hotărârea Guvernului nr. 1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, cu modificările și completările ulterioare,

Analizând Hotărârea nr. 29 din 15.05.2020 privind măsurileadoptate în cadrul ședinței extraordinare a C.J.S.U. Arad;

Analizând H.C.L.M. Arad Nr. 446 / 22.08.2019, privind aprobarea unor măsuri pentru transformarea, experimental, a străzii 1 Decembrie 1918, din municipiul Arad, în zonă pietonală și H.C.L.M. Arad Nr. 68 / 19.02.2020 privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 446/2019 privind aprobarea unor măsuri pentru transformarea, experimental, a străzii 1 Decembrie 1918 din municipiul Arad, în zonă pietonală,

Luând în considerare H.C.L.M. Arad Nr. 202 /2020, privind modificarea și completarea anexei 1 a Hotărârii nr. 192/2017 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind Regulamentul de desfășurare a activităților comerciale și al piețelor în municipiul Arad;

Apreciez ca fiind oportună adoptarea hotărârii privindaprobarea unor măsuri pentru transformarea următoarelor străzidin municipiul Arad în zone pietonale:

tronsonul Piața Avram Iancu cuprins între Strada Grigore Alexandrescu Nr. 1 și Strada Tribunul Dobra Nr. 2, și Strada 1 Decembrie 1918, în perioada: 1 mai 31 octombrie, zilnic între orele 10,00 24,00;

Piața Luther, experimental, în zonă pietonală, în perioada: 1 mai-31 octombrie, în fiecare sfârșit de săptămână, de vineri, de la ora 14,00 și până duminică, la ora 24,00;

P R I M A R

lin Biba
Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente

Red/Verif. S.D./S.D.​​Cod:PMA-S4-01

PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD

ARHITECT-ŞEF

DIRECȚIA EDILITARĂ

DIRECȚIA PATRIMONIU

Nr. 36483 din 02.06.2020

RAPORT DE SPECIALITATE

Referitor la : referatul de aprobare înregistrat cu nr. 36.712 din 02.06.2020 al domnului Călin Bibarţ, Primarul Municipiului Arad, prin care se propune aprobarea unor măsuri pentru transformarea următoarelor străzi din municipiul Arad în zonepietonale, astfel:

tronsonul Piața Avram Iancu, cuprins între Strada Grigore Alexandrescu Nr. 1 și Strada Tribunul Dobra Nr. 2, și Strada 1 Decembrie 1918, în perioada: 1 mai 31 octombrie, zilnic, între orele 10,00 24,00;

Piața Luther, experimental, în zonă pietonală în perioada: 1 mai-31 octombrie, în fiecare sfârșit de săptămână, de vineri, de la ora 14,00 și până duminică, la ora 24,00;

Considerente generale:

Ținând cont de necesitatea asigurării de către administrația locală a unor locuri de recreere pentru cetățenii municipiului,

Faptul că pe cele două străzi, Piața Avram Iancu și Piața Luther, în mod normal se desfășoară activități de alimentație publică, cu terase, care atrag tot mai mulți cetățeni ai municipiului,

Faptul că străzile se află în zona centrală, la mică distanță de parcurile din zona centrală, motiv pentru care cetățenii aleg să se relaxeze în această zonă, administrația locală trebuie săidentifice zone de atracție în care cetățenii să se relaxeze, motiv pentru care se caută identificarea unor astfel de zone de relaxare.

Analizând Hotărârea nr. 29 din 15.05.2020 privind măsurile adoptate în cadrul ședinței extraordinare a C.J.S.U. Arad,

În conformitate cu prevederile Conventiei comune  nr. 5308/2020 în vederea implementării Proiectului Space 4 People inclusiv prin utilizarea spațiului public prin crearea de spații publice  noi atractive și pietonalizare;

Având în vedere participarea Municipiului Arad, în calitate de partener, la proiectul Sustainable Policy Response to Urban Mobility(„Răspuns Politic Durabil pentru Tranziția la Mobilitate Urbană” – acronim SPROUT ), finanțat prin ProgramulORIZONT 2020 Apelul H2020-MG-2018-2020 Mobility for Growth” („Mobilitate pentru creștere”).

În considerarea Hotărârii nr. 168/2010 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind aprobarea studiului de realizare a Axei pietonale  între Piața Avram Iancu și Parcul Reconcilierii  Româno-Maghiare  prin Piața Catedralei  Proiect Vito dezvoltarea orașelor istorice  vitale din regiunile Europei Centrale si de Est

Analizând Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 446/2019 privind aprobarea unor măsuri pentru transformarea, experimental, a străzii 1 Decembrie 1918, din municipiul Arad, în zonă pietonală, cu modificările și completările ulterioare, aprobate prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr.68/19.02.2020

Luând în considerare Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad Nr. 202/2020, privind modificarea șicompletarea anexei 1 a Hotărârii nr. 192/2017 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind Regulamentul de desfășurare a activităților comerciale și al piețelor în municipiul Arad,

Luând în considerare avizul Comisiei de Sistematizare a Circulației din Municipiul Arad nr. 36710 /02.06.2020,

Văzând Avizul din partea Inspectoratului de Poliție Județean Arad, Serviciul Rutier

Considerente juridice:

prevederile art. 5 alin. (7), art. 6 pct. 39 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, aprobată prin Legea nr. 49/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

art. 159 din Hotărârea Guvernului nr. 1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, cu modificările și completările ulterioare,

În considerarea aspectelor enumerate mai sus,

P R O P U N E M

Aprobarea transformării următoarelor străzi din municipiul Arad în zone pietonale:

tronsonul Piața Avram Iancu cuprins între Strada Grigore Alexandrescu Nr. 1 și Strada Tribunul Dobra Nr. 2, și Strada 1 Decembrie 1918, în perioada: 1 mai 31 octombrie, zilnic între orele 10,00 24,00;

Piața Luther, experimental, în zonă pietonală în perioada: 1 mai-31 octombrie, în fiecare sfârșit de săptămână, de vineri, de la ora 14,00 și până duminică, la ora 24,00;

Pentru punerea în aplicarea a acestei măsuri se stabilescurmătoarele reguli:

a. pentru tronsonul Piața Avram Iancu cuprins între Strada Grigore Alexandrescu Nr. 1 și Strada Tribunul Dobra Nr. 2,la intersecțiile cu Străzile Grigore Alexandrescu și Tribunul Dobra, se va bloca strada și se va semnaliza cu indicatorul ”Accesul interzis”;
b. pentru Strada 1 Decembrie 1918, la intersecțiile acestei cu Bulevardul Decebal și cu bulevardul Revoluției se va bloca strada și se va semnaliza cu indicatorul ”Accesul interzis”;
c. pentru Piața Luther, în perioada menționată, la intersecțiile cu Bulevardul Revoluției și cu Strada Blajului, se va bloca strada și se va semnaliza cu indicatorul ”Accesul interzis”;
d. accesul auto în zona pietonală este permis numai pentru riverani, mașinile de intervenție – pompieri, poliție (mașinile poliției rutiere și cele de ordine publică), poliție locală, ambulanță, jandarmerie, salubritate, ale societățilorde pază care au încheiate contracte cu beneficiari din zona pietonală, de întreținere a furnizorilor de utilități șivehiculelor de aprovizionare ale agenților economici din această zonă, circulația desfășurându-se după cum urmează:
pentru Piața Avram Iancu, Str. Grigore Alexandrescu, Str.Cozia, Str. Tribunul Dobra;
pentru Str. 1 Decembrie 1918, accesul este permis dinspre Bulevardul Revoluției, circulația desfășurându-se în sens unic spre Bulevardul Decebal;
Strada Blajului își va păstra sensul de circulație, având doar rol de degajare.
e. accesul autovehiculelor destinate colectării deșeurilormenajere în zonă se va face după următorul program: zilnic, între orele 06.00 – 10.00;
f. este permis accesul în zonă a vehiculelor cu greutatea maximă autorizată până la 2,5 to, care efectuează aprovizionarea societăților comerciale, doar în intervalul 06.00-10.00;
g. se interzice staționarea autovehiculelor pe domeniul public din fața imobilelor situate în zonă, inclusiv pentru riverani. Aceștia au obligația să le parcheze în curțile interioare ale imobilelor, iar acolo unde nu este posibil, autovehiculele vor fi parcate în imediata vecinătate, în afara perimetrului pietonal în spațiile special amenajate existente;
h. se interzice accesul motocicletelor, motoretelor și a altor mijloace de locomoție cu acționare mecanică.

ctivitatea privitoare la punerea în practică a regulamentului se va organiza și se va efectua de către Poliţia Locală Arad.

În considerarea celor de mai sus, propunem aprobarea proiectului de hotărâre în forma prezentată.

 

Funcția

Nume prenume

Semtura

Data

Avizat

Arhitect Șef

Radu Drăgan

Director Executiv

Liliana Florea

Director Executiv

Ștefan Szuchanszki

Elaborat

Șef serviciu

Sandra Dinulescu

privind acordarea unor facilități la plata obligațiilor față de bugetul local

pentru durata stării de urgenţă decretate în anul 2020

Având în vedere  iniţiativa primarului municipiului Arad, exprimată în referatul de aprobare, înregistrat cu nr.36.202/29.05.2020,

În temeiul prevederilor art. V și VI din Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 69/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum şi pentru instituirea unor măsuri fiscale,

Luând în considerare faptul că prin instituirea stării de urgenţă a fost întreruptă total sau parțial activitatea unor categorii de contribuabili, fapt care a generat o reducere drastică a veniturilor acestora,

Ținând cont  prin acordarea reducerii/scutirii la plata impozitului/taxei pe clădiri, precum și a taxei pentru utilizarea temporară a locurilor publice pentru durata stării de urgență reprezintă un sprijin acordat contribuabililor a căror activitate a fost întreruptă total sau parțial, evitând astfel unele blocaje în activitatea viitoare a acestora, precum și în  îndeplinirea obligațiilor de plată către bugetul local,

Luând în considerare raportul Serviciului Juridic, Contestaţii din cadrul Direcţiei Venituri a Primăriei Municipiului Arad, înregistrat cu nr. 36.204/29.05.2020,

Luând în considerare avizele comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al municipiului Arad,

În temeiul art. 129 alin. (1), alin. (2) lit. b), alin. (4) lit. c), alin. (14), art. 136, art. 139 alin. (1), alin. (3) lit. c) și alin. (5) și art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI ARAD

H O T Ă R Ă Ș T E:

Art. 1. Pentru durata stării de urgenţă decretate în anul 2020, se acordă reducerea cu 50% a impozitului pe clădiri pentru clădirile nerezidențiale, în cazul contribuabililor care au fost obligați, conform legii, în perioada pentru care s-a instituit starea de urgenţă, să își  întrerupă total sau parțial activitatea economică, potrivit procedurii stabilite în Anexa nr.1.

Art. 2. Pentru durata stării de urgenţă decretate în anul 2020, se acordă scutirea de la plata taxei pe clădiri în cazul contribuabililor care au fost obligați, conform legii, în perioada pentru care s-a instituit starea de urgenţă, să își  întrerupă total activitatea economică, potrivit procedurii stabilite în Anexa nr.2.

Art. 3. Pentru durata stării de urgenţă decretate în anul 2020, se acordă scutire de la plata taxei pentru utilizarea temporară a locurilor publice de către utilizatorii suprafeţelor care au fost obligaţi, potrivit legii, să îşi întrerupă total activitatea economicăsau deţin certificatul pentru situaţii de urgenţă TIP1 emis de ministerul economiei, energiei şi mediului de afaceri prin care se certifică întreruperea parţială a activităţii economice, potrivit procedurii stabilite în Anexa nr.3 .

Art. 4. Prezenta hotărâre se duce la îndeplinire de către Primarul Municipiului Arad, prin serviciile de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Arad şi se comunică celor interesaţi de către Serviciul Administraţie Publică Locală.

     Preşedinte de şedinţă,                                                  Secretar General,                                                                                

         

Red/dact./I. Albu                                                                                                                                                       Cod: PMA – S4-02

Direcţia Venituri

ROMANIA                                                                                 Anexa nr.1 la Hotărârea Consiliului                                                                                                        

JUDEŢUL ARAD                                                 Local al Municipiului Arad nr.____/2020                      

MUNICIPIUL ARAD              

CONSILIUL LOCAL                                                                              

Procedura de acordare a reducerii la plata impozitului pe clădiri

Art. 1. Pentru durata stării de urgenţă decretate în anul 2020, se acordă reducerea impozitului anual pe clădiri cu o cotă de 50%, pentru clădirile nerezidenţiale, aflate în proprietatea persoanelor fizice sau juridice, folosite pentru activitatea economică proprie a acestora sau date în folosinţă printr-un contract de închiriere, comodat sau prin alt tip de contract pentru desfăşurarea unor activităţi economice către alte persoane fizice sau juridice, după caz, dacă în perioada pentru care s-a instituit starea de urgenţă, ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, proprietarii sau utilizatorii clădirilor au fost obligaţi, potrivit legii, să îşi întrerupă total activitatea economică sau deţin certificatul pentru situaţii de urgenţă emis de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri prin care se certifică întreruperea parţială a activităţii economice.

Art. 2. Pentru a beneficia de prevederile art.1, proprietarii clădirilor au obligaţia ca, până la data de 15 septembrie 2020 inclusiv, să depună la organul fiscal local o cerere de acordare a reducerii, însoţită de o declaraţie pe propria răspundere.

   Art. 3. (1) Proprietarii care deţin clădiri nerezidenţiale utilizate pentru activitatea economică proprie, în declaraţia pe propria răspundere prevăzută la art.2 vor menţiona fie întreruperea totală a activităţii economice proprii stabilită conform prevederilor legale, fie întreruperea parţială a activităţii economice.

(2) Proprietarii care şi-au întrerupt parţial activitatea anexează la cererea prevăzută la art.2 o copie a certificatului pentru situaţii de urgenţă TIP 1 emis de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, emis în condițiile Ordinului ministrului economiei, energiei şi mediului de afaceri nr.791/2020 privind acordarea certificatelor de situaţii de urgenţă operatorilor economici a căror activitate este afectată în contextul pandemiei SARS-CoV-2.

   Art. 4. În cazul proprietarilor care deţin clădiri nerezidenţiale date în folosinţă pentru desfăşurarea unor activităţi economice către alte persoane fizice sau juridice, pe perioada în care s-a instituit starea de urgenţă, din declaraţia pe propria răspundere prevăzută la art.2 trebuie să reiasă că aceştia se regăsesc concomitent în următoarele situaţii:

   a) au renunţat la cel puţin 50% din dreptul de a încasa contravaloarea chiriei, redevenţei sau altă formă de utilizare a clădirii, stabilită conform prevederilor contractuale, pe perioada pentru care s-a instituit starea de urgenţă;

   b) cel puţin 50% din suprafeţele totale deţinute şi afectate activităţilor economice nu au fost utilizate, ca urmare a faptului că titularii dreptului de folosinţă a clădirilor respective au fost obligaţi, potrivit legii, să îşi întrerupă total şi/sau parţial activitatea economică.

   Art. 5. Pentru încadrarea în situaţia prevăzută la art.4 lit. b),proprietarii care deţin clădiri nerezidenţiale verifică dacă cel puţin 50% din suprafaţa totală deţinută şi dată în folosinţă pentru desfăşurarea unor activităţi economice către alte persoane fizice sau juridice este afectată de întreruperea totală şi/sau parţială a activităţii acestora la data de 14 mai 2020.

 Art. 6. Proprietarii care deţin clădiri nerezidenţiale date în folosinţă pentru desfăşurarea unor activităţi economice către alte persoane fizice sau juridice, la cererea prevăzută la art.2 vor anexa declaraţia pe propria răspundere din care rezultă încadrarea cumulativă în situaţiile prevăzute la art.4 lit. a) şi b), însoţită de declaraţiile pe propria răspundere a utilizatorilor cu privire la întreruperea totală a activităţii economice a acestora şi/sau de certificatele pentru situaţii de urgenţă TIP 1 emise de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri în cazul utilizatorilor care şi-au întrerupt parţial activitatea economică, după caz, emis în condițiile Ordinului ministrului economiei, energiei şi mediului de afaceri nr.791/2020 privind acordarea certificatelor de situaţii de urgenţă operatorilor economici a căror activitate este afectată în contextul pandemiei SARS-CoV-2.

Art. 7. La cererea prevăzută la art.2, persoanele proprietarii clădirilor vor depune, la solicitarea organului fiscal local, documente justificative considerate necesare în soluționarea cererii.

   Art. 8. În cazul în care persoanele prevăzute la art.1 au plătit impozitul anual pe clădiri datorat pentru anul 2020, integral/parţial, până la primul termen de plată, acestea pot solicita restituirea, în termenul de prescripţie a dreptului de a cere restituirea, în conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 9.  În cazul contribuabililor care beneficiază de prevederile art.1, impozitul anual pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei de reducere şi a bonificaţiei de până la 10% prevăzută la art. 462 alin. (2) din Legea nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare, stabilită pentru anul 2020 prin hotărâre a consiliului local.

Preşedinte de şedinţă,                                                  Secretar general,

ROMANIA                                                                                 Anexa nr.2 la Hotărârea Consiliului                                                                                                        

JUDEŢUL ARAD                                         Local al municipiului Arad nr.____/__________                        

MUNICIPIUL ARAD              

CONSILIUL LOCAL                                                                              

Procedura de acordare a scutirii la plata taxei pe clădiri

Art. 1. Pentru durata stării de urgenţă decretate în anul 2020, în cazul contribuabililor plătitori de taxă pe clădiri se acordăscutirea de la plata taxei lunare pe clădiri datorate de către concesionari, locatari, titularii dreptului de administrare sau de folosinţă a unei clădiri proprietatea publică sau privată a statului ori a unităţii administrativ-teritoriale, după caz, dacă, în perioada pentru care s-a instituit starea de urgenţă ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, utilizatorii clădirilor au fost obligaţi, potrivit legii, să îşi întrerupă total activitatea economică.

Art. 2. (1) Pentru a beneficia de prevederile art.1, concesionarii, locatarii, titularii dreptului de administrare sau de folosinţă a unei clădiri proprietate publică sau privată a statului ori a unităţii administrativ-teritoriale, după caz, au obligaţia ca până la data de 15 septembrie 2020, inclusiv, să depună la organul fiscal local o cerere de acordare a scutirii, însoţită de o declaraţie pe propria răspundere.

(2) În declaraţia pe propria răspundere prevăzută la alin.(1), contribuabilii vor menţiona prevederile legale potrivit cărora au avut obligaţia întreruperii totale a activităţii proprii, pe perioada instituirii stării de urgenţă.

Art. 3. La cererea prevăzută la art.2 alin.(1), persoanele prevăzute la art.1 vor depune, la solicitarea organului fiscal local, documente justificative considerate necesare în soluționarea cererii.

  Art. 4. În cazul în care persoanele prevăzute la art. 1 au plătit taxa lunară pe clădiri datorată pentru perioada în care s-a instituit starea de urgenţă, acestea pot solicita restituirea, în termenul de prescripţie a dreptului de a cere restituirea, în conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.

Preşedinte de şedinţă,                                                  Secretar general,

ROMANIA                                                                                 Anexa nr.3 la Hotărârea Consiliului                                                                                                        

JUDEŢUL ARAD                                         Local al municipiului Arad nr.____/__________                        

MUNICIPIUL ARAD              

CONSILIUL LOCAL                                                                              

Procedura de acordare a scutirii la plata taxei

pentru utilizarea temporară a locurilor publice

Art. 1. Pentru durata stării de urgenţă decretate în anul 2020, se acordă scutire de la plata taxei pentru utilizarea temporară a locurilor publice de către utilizatorii suprafeţelor care au fost obligaţi, potrivit legii, să îşi întrerupă total activitatea economică sau deţin certificatul pentru situaţii de urgenţă TIP1 emis de ministerul economiei, energiei şi mediului de afaceri prin care se certifică întreruperea parţială a activităţii economice, emis în condițiile Ordinului ministrului economiei, energiei şi mediului de afaceri nr.791/2020 privind acordarea certificatelor de situaţii de urgenţă operatorilor economici a căror activitate este afectată în contextul pandemiei SARS-CoV-2.

Art. 2. Pentru a beneficia de prevederile art.1, utilizatorii au obligaţia ca până la data de 15 septembrie 2020, inclusiv, să depună la organul fiscal local o cerere de acordare a scutirii, însoţită de o declaraţie pe propria răspundere împreună cu documente justificative, după caz.

Preşedinte de şedinţă,                                                  Secretar general,

ROMÂNIA

JUDEŢUL ARAD

MUNICIPIUL ARAD

PRIMAR

NR.36.202/29.05.2020

REFERAT DE APROBARE

Primarul Municipiului Arad,

Având în vedere:

prevederile art. V și VI din O.U.G. nr. 69/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum şi pentru instituirea unor măsuri fiscale,

faptul că că prin instituirea stării de urgenţă a fost întreruptă total sau parțial activitatea unor categorii de contribuabili, fapt care a generat o reducere drastică a veniturilor acestora,

– acordarea reducerii/scutirii la plata impozitului/taxei pe clădiri, precum și a taxei pentru utilizarea temporară a locurilor publice pentru durata stării de urgență reprezintă un sprijin acordat contribuabililor a căror activitate a fost întreruptă total sau parțial, evitând astfel unele blocaje în activitatea viitoare a acestora, precum și în îndeplinirea obligațiilor de plată către bugetul local,

În temeiul prevederilor art. 136 alin.(1) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ şi ale art.37 din Anexa la  Hotărârea Consiliului Local al municipiului Arad  nr.216/30.06.2016 privind aprobarea regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului Local al municipiului Arad pentru mandatul 2016-2020, îmi exprim iniţiativa de promovare a unui proiect de hotărâre cu următorul obiect:

– propunerea de  reducere cu 50% a impozitului pe clădiri, scutirea de la plata taxei pe clădiri și a taxei pentru utilizarea temporară a locurilor publice pentru durata stării de urgență decretate în anul 2020, în cazul contribuabililor care au fost obligați, conform legii, să își  întrerupă total sau parțial activitatea economică.

PRIMAR

Călin Bibarț

PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD

DIRECŢIA VENITURI

SERVICIUL JURIDIC CONTESTAŢII

Nr.36.204/29.05.2020

RAPORT DE SPECIALITATE

Referitor la: referatul de aprobare înregistrat cu nr. 36.202/29.05.2020 al d-lui Călin Bibarț, primarul municipiului Arad.

Obiect: propunerea de  reducere cu 50% a impozitului pe clădiri, scutirea de la plata taxei pe clădiri și a taxei pentru utilizarea temporară a locurilor publice pentru durata stării de urgență decretate în anul 2020, în cazul contribuabililor care au fost obligați, conform legii, să își  întrerupă total sau parțial activitatea economică.

Consideraţii de ordin general:

Potrivit prevederilor O.U.G. nr. 69/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum şi pentru instituirea unor măsuri fiscale, consiliul local poate acorda reducere cu până la 50% a impozitului pe clădiri, scutire de la plata taxei pe clădiri și a taxei pentru utilizarea temporară a locurilor publice pentru durata stării de urgență decretate în anul 2020, în cazul contribuabililor care au fost obligați, conform legii, să își  întrerupă total sau parțial activitatea economică.

Prin instituirea stării de urgenţă a fost întreruptă total sau parțial activitatea unor categorii de contribuabili, fapt care a generat o reducere drastică a veniturilor acestora.

Acordarea reducerii/scutirii la plata impozitului/taxei pe clădiri, precum și a taxei pentru utilizarea temporară a locurilor publice pentru durata stării de urgență reprezintă un sprijin acordat contribuabililor a căror activitate a fost întreruptă total sau parțial, evitând astfel unele blocaje în activitatea viitoare a acestora, precum și în  îndeplinirea obligațiilor de plată către bugetul local.

Astfel, există posibilitatea ca operatorii economici să fie în imposibilitatea îndeplinirii obligațiilor de plată, acest fapt putând conduce la declararea lor în stare de insolvabilitate sau în faliment, cu posibilități reduse de a recuperare aceste creanțe fiscale.

Considerații de ordin economic:

În contextul economic generat de pandemia de coronavirus SARS- CoV-2, apreciem că este oportun acordarea următoarelor facilități la plata obligațiilor față de bugetul local:

a) pentru durata stării de urgenţă decretate în anul 2020, reducerea cu 50% a impozitului pe clădiri pentru clădirile nerezidențiale, în cazul contribuabililor care au fost obligați, conform legii, în perioada pentru care s-a instituit starea de urgenţă, să își  întrerupă total sau parțial activitatea economică, în următoarele condiții:
b) pentru durata stării de urgenţă decretate în anul 2020,  scutirea de la plata taxei pe clădiri în cazul contribuabililor care au fost obligați, conform legii, în perioada pentru care s-a instituit starea de urgenţă, să își  întrerupă total activitatea economică, în următoarele condiții:
c) pentru durata stării de urgenţă decretate în anul 2020, scutirea de la plata taxei pentru utilizarea temporară a locurilor publice de către utilizatorii suprafeţelor care au fost obligaţi, potrivit legii, să îşi întrerupă total activitatea economică, în următoarele condiții:

Consideraţii de ordin juridic: prevederile art. V și VI din O.U.G. nr. 69/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum şi pentru instituirea unor măsuri fiscale,.

Având în vedere cele de mai sus,

PROPUNEM:

Acordarea următoarelor facilități la plata obligațiilor față de bugetul local:

a)pentru durata stării de urgenţă decretate în anul 2020, reducerea cu 50% a impozitului pe clădiri pentru clădirile nerezidențiale, în cazul contribuabililor care au fost obligați, conform legii, în perioada pentru care s-a instituit starea de urgenţă, să își  întrerupă total sau parțial activitatea economică, în următoarele condiții:

1. Pentru durata stării de urgenţă decretate în anul 2020, se acordă reducerea impozitului anual pe clădiri cu o cotă de 50%, pentru clădirile nerezidenţiale, aflate în proprietatea persoanelor fizice sau juridice, folosite pentru activitatea economică proprie a acestora sau date în folosinţă printr-un contract de închiriere, comodat sau prin alt tip de contract pentru desfăşurarea unor activităţi economice către alte persoane fizice sau juridice, după caz, dacă în perioada pentru care s-a instituit starea de urgenţă, ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, proprietarii sau utilizatorii clădirilor au fost obligaţi, potrivit legii, să îşi întrerupă total activitatea economică sau deţin certificatul pentru situaţii de urgenţă emis de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri prin care se certifică întreruperea parţială a activităţii economice.

2. Pentru a beneficia de prevederile pct.1,  proprietarii clădirilor au obligaţia ca, până la data de 15 septembrie 2020 inclusiv, să depună la organul fiscal local o cerere de acordare a reducerii, însoţită de o declaraţie pe propria răspundere.

3. Proprietarii care deţin clădiri nerezidenţiale utilizate pentru activitatea economică proprie, în declaraţia pe propria răspundere prevăzută la pct.2 vor menţiona fie întreruperea totală a activităţii economice proprii stabilită conform prevederilor legale, fie întreruperea parţială a activităţii economice.

4.  Proprietarii care şi-au întrerupt parţial activitatea anexează la cererea prevăzută la pct.2 o copie a certificatului pentru situaţii de urgenţă TIP 1 emis de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, emis în condițiile Ordinului ministrului economiei, energiei şi mediului de afaceri nr.791/2020 privind acordarea certificatelor de situaţii de urgenţă operatorilor economici a căror activitate este afectată în contextul pandemiei SARS-CoV-2.

5.  În cazul proprietarilor care deţin clădiri nerezidenţiale date în folosinţă pentru desfăşurarea unor activităţi economice către alte persoane fizice sau juridice, pe perioada în care s-a instituit starea de urgenţă, din declaraţia pe propria răspundere prevăzută la pct. 2 trebuie să reiasă că aceştia se regăsesc concomitent în următoarele situaţii:

   a) au renunţat la cel puţin 50% din dreptul de a încasa contravaloarea chiriei, redevenţei sau altă formă de utilizare a clădirii, stabilită conform prevederilor contractuale, pe perioada pentru care s-a instituit starea de urgenţă;

   b) cel puţin 50% din suprafeţele totale deţinute şi afectate activităţilor economice nu au fost utilizate, ca urmare a faptului că titularii dreptului de folosinţă a clădirilor respective au fost obligaţi, potrivit legii, să îşi întrerupă total şi/sau parţial activitatea economică.

 6.  Pentru încadrarea în situaţia prevăzută la pct.5 lit. b), proprietarii care deţin clădiri nerezidenţiale verifică dacă cel puţin 50% din suprafaţa totală deţinută şi dată în folosinţă pentru desfăşurarea unor activităţi economice către alte persoane fizice sau juridice este afectată de întreruperea totală şi/sau parţială a activităţii acestora la data de 14 mai 2020.

7. Proprietarii care deţin clădiri nerezidenţiale date în folosinţă pentru desfăşurarea unor activităţi economice către alte persoane fizice sau juridice, la cererea prevăzută la pct.2 vor anexa declaraţia pe propria răspundere din care rezultă încadrarea cumulativă în situaţiile prevăzute la pct.5 lit. a) şi b), însoţită de declaraţiile pe propria răspundere a utilizatorilor cu privire la întreruperea totală a activităţii economice a acestora şi/sau de certificatele pentru situaţii de urgenţă TIP 1 emise de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri în cazul utilizatorilor care şi-au întrerupt parţial activitatea economică, după caz, emis în condițiile Ordinului ministrului economiei, energiei şi mediului de afaceri nr.791/2020 privind acordarea certificatelor de situaţii de urgenţă operatorilor economici a căror activitate este afectată în contextul pandemiei SARS-CoV-2.

8. La cererea prevăzută la pct.2, persoanele prevăzute la pct.1 vor depune, la solicitarea organului fiscal local, documente justificative considerate necesare în soluționarea cererii.

9.  În cazul în care persoanele prevăzute la pct.1 au plătit impozitul anual pe clădiri datorat pentru anul 2020, integral/parţial, până la primul termen de plată, acestea pot solicita restituirea, în termenul de prescripţie a dreptului de a cere restituirea, în conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.

10.  În cazul contribuabililor care beneficiază de prevederile pct.1, impozitul anual pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei de reducere şi a bonificaţiei de până la 10% prevăzută la art. 462 alin. (2) din Legea nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare, stabilită pentru anul 2020 prin hotărâre a consiliului local.

b)pentru durata stării de urgenţă decretate în anul 2020,  scutirea de la plata taxei pe clădiri în cazul contribuabililor care au fost obligați, conform legii, în perioada pentru care s-a instituit starea de urgenţă, să își  întrerupă total activitatea economică, în următoarele condiții:

1. Pentru durata stării de urgenţă decretate în anul 2020, în cazul contribuabililor plătitori de taxă pe clădiri se acordă scutirea de la plata taxei lunare pe clădiri datorate de către concesionari, locatari, titularii dreptului de administrare sau de folosinţă a unei clădiri proprietatea publică sau privată a statului ori a unităţii administrativ-teritoriale, după caz, dacă, în perioada pentru care s-a instituit starea de urgenţă ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, utilizatorii clădirilor au fost obligaţi, potrivit legii, să îşi întrerupă total activitatea economică.

2. Pentru a beneficia de prevederile pct.1, concesionarii, locatarii, titularii dreptului de administrare sau de folosinţă a unei clădiri proprietate publică sau privată a statului ori a unităţii administrativ-teritoriale, după caz, au obligaţia ca până la data de 15 septembrie 2020, inclusiv, să depună la organul fiscal local o cerere de acordare a scutirii, însoţită de o declaraţie pe propria răspundere.

3. În declaraţia pe propria răspundere prevăzută la pct.2, contribuabilii vor menţiona prevederile legale potrivit cărora au avut obligaţia întreruperii totale a activităţii proprii, pe perioada instituirii stării de urgenţă.

4.  La cererea prevăzută la pct.2, persoanele prevăzute la pct.1 vor depune, la solicitarea organului fiscal local, documente justificative considerate necesare în soluționarea cererii.

5.  În cazul în care persoanele prevăzute la pct. 1 au plătit taxa lunară pe clădiri datorată pentru perioada în care s-a instituit starea de urgenţă, acestea pot solicita restituirea, în termenul de prescripţie a dreptului de a cere restituirea, în conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.

c)pentru durata stării de urgenţă decretate în anul 2020, scutirea de la plata taxei pentru utilizarea temporară a locurilor publice de către utilizatorii suprafeţelor care au fost obligaţi, potrivit legii, să îşi întrerupă total activitatea economică, în următoarele condiții:

1. Pentru durata stării de urgenţă decretate în anul 2020, se acordă scutire de la plata taxei pentru utilizarea temporară a locurilor publice de către utilizatorii suprafeţelor care au fost obligaţi, potrivit legii, să îşi întrerupă total activitatea economică sau deţin certificatul pentru situaţii de urgenţă TIP1 emis de ministerul economiei, energiei şi mediului de afaceri prin care se certifică întreruperea parţială a activităţii economice, emis în condițiile Ordinului ministrului economiei, energiei şi mediului de afaceri nr.791/2020 privind acordarea certificatelor de situaţii de urgenţă operatorilor economici a căror activitate este afectată în contextul pandemiei SARS-CoV-2.

2. Pentru a beneficia de prevederile pct.1, utilizatorii au obligaţia ca până la data de 15 septembrie 2020, inclusiv, să depună la organul fiscal local o cerere de acordare a scutirii, însoţită de o declaraţie pe propria răspundere împreună cu documente justificative, după caz.

DIRECTOR EXECUTIV,

Pavel Neamțiu

Nume, prenume

Funcţia

Semnătura

Data

Vizat de legalitate

Șerban Stelica

Consilier juridic

Intocmit

Albu Ioana

Şef serviciu

27.05.2020

                                                                                                                                                   

 

Categorie: mandri.ro
Tags: Strazi arad, strazi pietonale, terase

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Îți dorești un prieten pe viață?
Adoptă un cățel
Click aici
Îți dorești un prieten?
Adoptă un cățel
Click aici