La doi ani de la scandalul Dieselgate, care a declanşat profeţii despre dispariţa motorului diesel şi a catapultat în liga mare investiţiile în propulsia electrică, CEO-ul Volkswagen, Matthias Műller, încearcă să tempereze avântul revoluţionar. Volkswagen va continua să dezvolte maşini pe motorină, motorul diesel are un “viitor măreţ”, iar Tesla, nava amiral a industriei producătoare de automobile electrice, nu reprezintă o ameninţare pentru grupul german, a spus Műller într-o serie de declaraţii făcute la Salonul Auto de la Frankfurt.
El consideră dezbaterea negativistă din jurul motorului diesel drept nejustificată şi contestă încercările unor guverne şi companii de a marginaliza această tehnologie. “Să-i lăsăm pe clienţi să decidă ce motor preferă”, îndeamnă şeful Volkswagen la doi ani după ce marii producători auto au intrat în colimator pentru trucarea testelor de emisii poluante ale modelelor diesel.
“Motoarele diesel pe care le oferim astăzi sunt curate. Îndeplinesc standardele Procedurii Globale Armonizate de Testare a Vehiculelor Uşoare (WLTP – n.r.) şi răspund nevoilor şi exigenţelor clienţilor noştri. Motoarele cu combustie internă vor coexista cu sistemele de propulsie electrică pentru următorii 10-20 de ani, aşa că ar trebui să avem răbdare, să ne relaxăm şi să lăsăm decizia la latitudinea clienţilor. Ei trebuie să decidă ce motor preferă”, a declarat Műller într-un interviu acordat CNBC.
În urma scandalului Dieselgate şi presiunilor sporite din partea organizaţiilor care promovează lupta împotriva încălzirii globale, ţări precum Franţa şi China au anunţat planuri de interzicere a automobilelor care folosesc combustibili fosili, însă calendarul acestor măsuri nu este clar.
Şeful Volkswagen a adăugat că înţelege îngrijorarea clienţilor privind motoarele diesel, precum şi posibilitatea ca acestea să fie interzise la un moment dat, însă a subliniat că este responsabilitatea industriei auto şi a guvernelor să evite astfel de măsuri extreme.
În ceea ce priveşte Tesla, compania fondată în California de miliardarul american Elon Musk, Műller a îndemnat “să nu comparăm mere cu pere”. Datorită aşteptărilor investitorilor privind perspectivele automobilelor electrice, capitalizarea bursieră a Tesla a devenit comparabilă cu cea a Volkswagen – în jur de 50-60 miliarde de dolari – deşi compania americană vinde de peste 10.000 de ori mai puţine maşini.
“Nu putem compara mere cu pere. Tesla vinde mai puţin de 100.000 de maşini, noi vindem peste 10 milioane. În prezent, Tesla are pierderi de trei cifre, în milioane de dolari, în timp ce noi facem profit de 12-13 miliarde de euro anual. Cred că trebuie să fim realişti”, a explicat CEO-ul celui mai mare producător auto german.
Totuşi, planurile de investiţii ale Volkswagen arată că grupul respectă ascensiunea maşinilor electrice, sau măcar sesizează cererea în creştere pentru astfel de modele. Compania vrea să investească peste 20 de miliarde de euro până în 2030 în vehicule cu emisii poluante zero şi promite 80 de modele electrice, la nivelul tuturor mărcilor grupului, până în anul 2025.
Până în 2030, toate cele 300 de modele de autovehicule din portofoliul Volkswagen ar urma să aibă variante cu propulsie electrică, potrivit Reuters.com