ȚĂRILE DE JOS – Cazul prezentat în premieră de NewsTrack.ro, în care un tânăr cercetător român nu a avut acces din cauza naționalității sale, într-un hotel din Tilburg (Olanda), ia noi proporții. Alexandru Hegyi a primit două variante de soluții de la autoritatea olandeză anti-discriminare, iar el, la rândul lui, a făcut public ceea ce le pretinde reprezentanților hotelului.
După ce cazul său a fost făcut public, autoritatea anti-discriminare din Olanda i-a propus două soluţii în raport cu unitatea de cazare: medierea sau tranşarea cazului în instanţă. El însă vrea altceva. Deși a fost de acrod cu medierea cazului, bărbatul pune condiții și cere ceva suplimentar.
Alexandru spune că nu vrea despăgubiri de la hotel şi că a ales medierea, însă cu condiţia ca hotelul să facă o declaraţie publică, prin care să îşi ceară scuze pentru discriminarea voită împotriva cetăţenilor români. În plus, el vrea ca unitatea să promită că astfel de situaţii nu se vor mai repeta. În cazul în care hotelul refuză, românul ia în calcul varianta tranşării cazului în instanţă.
Alexandru Hegyi este cercetător ştiinţific, lucrează în domeniul arheologiei la Centrul de Studii pentru Asia de Sud-Est şi în prezent locuieşte la Kyoto, în Japonia.
„În ceea ce priveşte B&B-ul (hotelul din Tilbirg – n.r.), RADAR ( autoritatea olandeză anti-discriminare, n.r.) mi-a propus două soluţii: 1. Medierea şi 2. Escaladarea în instanţă. Fiindcă nu mă interesează în niciun fel partea de scandal şi/sau să obţin vreun beneficiu material din această situaţie nefericită am ales prima variantă, dar cu o condiţie. Le-am transmis celor de la RADAR că voi putea vedea cazul închis numai în momentul în care proprietarul spaţiului de cazare va ieşi cu o declaraţie publică (de preferat în presă) prin care îşi va cere scuze pentru discriminarea voită împotriva cetăţenilor români şi va promite că astfel de situaţii nu se vor mai repeta. Din nefericire, agenţii RADAR nu au reuşit încă să stabilească un contact direct cu reprezentanţii B&B-ului chiar dacă s-au deplasat de două ori la adresa spaţiului de cazare. În momentul de faţă se încearcă stabilirea unei alte forme de contact. În cazul în care proprietarul refuză idea declaraţiei publice atunci voi lua în considerare cea de-a doua variantă propusă de către agenţia anti-discriminare”, a scris Alexandru Hegyi pe Facebook.
BACKGROUND Alexandru Hegyi, un cercetător român venit în Europa din Japonia, este oripilat de ceea ce i s-a întâmplat în Olanda, când a vrut să se caze la un hotel din Tilburg unde i se confirmase rezervare făcută prin Booking.com, dar s-a trezit cu o atitudine revoltătoare.
„Discriminare în inima Uniunii Europene Acest lucru este REVOLTĂTOR!
Am călătorit la Tilburg, în Olanda, și am rezervat o cameră de hotel prin Booking. Rezervarea mea a fost confirmată de hotel, care mi-a trimis apoi mesajul pe care îl puteți vedea în imagine.
Am călătorit în lume de la Est la Vest și de la Nord la Sud și nu am întâlnit niciodată o atitudine atât de nerușinată. Acest gen de oameni nu ar trebui să fie implicați în nicio activitate din domeniul ospitalității.
Când am întrebat hotelul despre acest lucru, mi-au spus că românii sunt implicați în activități ilegale, prin urmare m-au etichetat ca fiind un infractor doar pentru că am vrut să înnoptez acolo în timp ce vizitam prieteni din oraș.
Ce va urma? Voi putea intra în restaurante sau să mă plimb pe străzi?
Rușine, Olanda, dacă există o astfel de înțelegere între municipalități și hoteluri.
Vă rog să răspândiți vestea dacă vă opuneți segregării meschine bazate pe naționalitate. Puteți distribui și postarea mea de pe Facebook: https://www.facebook.com/al.hegyi
Acest hotel ar trebui să fie scos din afaceri cât mai curând!
Vă rugăm să urmăriți pentru mai multe actualizări. Există câteva acțiuni care au loc chiar acum și am nevoie de tot sprijinul vostru. Intenționez să lansez o petiție prin care să cer autorităților olandeze o anchetă completă.”
Într-adevăr, mesajul său a avut rapid impact în Olanda. Un consilier local din Tilburg a negat decizia municipalității invocată de hotelier și l-a încurajat pe Alexandru să sesizeze Poliția.
„Ca membru al consiliului orășenesc din Tilburg, voi pune întrebări despre acest lucru. Ar trebui în primul rând să raportați poliției din Tilburg pentru că acesta este un exemplu evident de rasism și este interzis de legea olandeză. Încă mai poți face asta.
Nu există un astfel de acord cu municipalitatea, vă asigur de asta”, îi scria oficialul local.
Însă, după două zile, după ce a făcut verificări la municipalitatea orașului, oficialul local revine cu un mesaj în care admite că este o problemă mult mai mare, nu numai în Tilburg, fapt pentru care a inițiat o serie de demersuri: sesizarea autorității care combate discriminarea și solicitarea unor clarificări din partea conducerii consiliului orășenesc.
La începutul săptămânii, Alexandru anunța „o mică victorie”, chiar dacă are „gust amar”: a primit un mesaj din partea Booking.com în care platforma de rezervări anunţă că a renunţat la colaborarea cu acel hotel.
Mai mult, se pare că și celelalte platforme de rezervări care aveau contract cu hotelul respectiv au renunțat la colaborare, dat fiind că numele acestuia nu se mai regăsește pe niciuna dintre ele.
„O victorie mică a avut loc astăzi, chiar dacă gustul ei este extrem de amar. Booking.com a îndepărtat numele proprietăţii de pe website-ul său până la finalizarea investigaţiei. În plus, Oficiul antidiscriminare din Olanda face propria anchetă”, a scris Alexandru Hegyi pe Facebook.
Românul a postat un mesaj pe care l-a primit din partea platformei de rezervări online, prin care aceasta îşi exprimă regretul pentru „experienţa atroce” de care turistul a avut parte.
Sursa NewsTrack