Tesla și-a revizuit în jos estimările privind autonomia mașinilor sale electrice în condițiile în care autoritățile de reglementare din Statele Unite au pregătit noi reguli care să asigure că producătorii auto prezintă corect performanța autoturismelor în condiții de șofat reale, relatează Reuters.
Compania condusă de Elon Musk este cunoscută faptul că prezintă estimări supraevaluate privind autonomia autoturismelor sale, un lucru care de-a lungul anilor a atras numeroase reclamații din partea clienților.
O amplă investigație publicată de agenția Reuters în vara anului trecut a arătat că, în urmă cu aproximativ un deceniu, inginerii Tesla au măsluit algoritmul care controlează afișajul de la bordul mașinilor privind autonomia rămasă până când șoferii trebuie să se oprească pentru a reîncărca bateria.
Aceeași investigație a descoperit și că producătorul de mașini electrice a creat în 2022 o echipă secretă care să inducă în eroare mii de clienți privind plângerile legate de autonomia autoturismelor Tesla pe care le-au cumpărat.
Numeroși șoferi consideră autonomia „călcâiul lui Ahile” al mașinilor electrice
Tesla a dezvăluit într-o declarație financiară din octombrie că anchetatori federali americani au somat-o să le pună la dispoziție informații privind autonomia vehiculelor produse.
Autonomia tot mai ridicată este principalul punct cu care Tesla și alți producători de mașini electrice și-au făcut reclamă în Statele Unite, unde șoferii citează lipsa infrastructurii adecvate de reîncărcare a bateriilor drept motiv cheie pentru care preferă în continuare autoturismele tradiționale.
Agenția Reuters a constatat acum că site-ul oficial al Tesla prezintă estimări mai mici privind autonomia diferitelor variante pentru Modelele X, S, Y și pentru Model 3.
Deși nu este întru totul clar când Tesla a operat această modificare, Reuters a confirmat-o prin compararea estimărilor publicate pe site-ul Agenției de Protecție a Mediului (EPA) din SUA, care nu le-a actualizat deocamdată. Producătorii auto sunt obligați de legislația americană să transmită EPA aceste estimări.
Tesla a modificat estimările privind autonomia după intrarea în vigoare a unor noi reglementări în SUA
De exemplu, site-ul Tesla afirmă acum că versiunea Long Range a modelului său Y are o autonomie de 310 mile (499 kilometri), în timp ce pe site-ul EPA ea este de 330 de mile (531 kilometri).
Pentru varianta Performance a modelului Y, un SUV crossover, estimarea privind autonomia a fost redusă de la 303 mile (487 kilometri) la 285 mile (458 kilometri).
Agenția Reuters notează că nu a reușit să stabilească dacă Tesla și-a modificat estimările privind autonomia pentru fiecare variantă a fiecărui model de autoturism pe care îl produce.
Noile reguli stabilite de EPA obligă producătorii auto să testeze autonomia și eficacitatea vehiculelor lor electrice în modul de șofat „default” – cel pe care mașina îl folosește când șoferul pornește motorul. Numeroase modele de autoturisme electrice, inclusiv cele ale Tesla, au o serie de programe de șofat pentru maximizarea performanței.
Dacă o mașină electrică nu are un program de șofat „default” sau standard, atunci reglementările EPA cer producătorilor auto să testeze mașinile în cele mai bune condiții și cele mai proaste condiții de eficacitate și apoi să facă o medie.
Aceste reguli au fost descrise de EPA într-o scrisoare trimisă în iulie 2022 producătorilor auto pentru a-i informa cu privire la noile reglementări pe care le-a pregătit. Ele au intrat în vigoare la începutul acestui an.
Sursa : hotnews